"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

sierstrips op een 3kleur.

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
peter brandwijk
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 05 Apr 2010 18:24    Onderwerp: sierstrips op een 3kleur. Reageren met citaat

....

Laatst aangepast door peter brandwijk op Wo 17 Nov 2010 22:40; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 05 Apr 2010 21:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is al eerder aan de orde geweest.
Nog maar eens, ik ken het euvel.
Het zou best meer kunnen voorkomen.
De sierstrippen zijn ondingen.
Mijns inziens is de beste oplossing: verwijderen, gaatjes dicht maken.
Voor de afwerking zou je de siertrips zoals die van de Albino kunnen plakken.
Of zelf een creatieve oplossing bedenken.
Ik hoor het graag wat je doet.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
peter brandwijk
Gast





BerichtGeplaatst: Di 06 Apr 2010 07:41    Onderwerp: Reageren met citaat

....

Laatst aangepast door peter brandwijk op Wo 17 Nov 2010 22:40; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Thijs van der Harst



Geregistreerd op: 08 Mrt 2009
Berichten: 93
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Di 06 Apr 2010 21:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter, toen ik mijn Bambietje kocht, 1 jaar geleden, was ik/waren wij naief. Mijn vrouw dacht dat een paar nieuwe gordijntjes en nieuwe bekleding op de kussens genoeg was...
Zie ook http://www.moustacheguitars.com/paginas/gallerie-biod2009/gallerie-biod2009.html

Nu zijn we 1 jaar verder en een beetje 'op orde'. Ik heb het ding droog naast mijn huis staan dus als ik wil en tijd heb klus ik er nog wat aan. Maar in het afgelopen jaar heb ik er toch zeker 200 uur aan besteedt. Is niet erg want hij/zij wordt steeds meer 'van ons'.

Wat ik maar zeggen wil is dat je erg welkom bent op het klusweekend. Vooral om inspiratie op te doen. En voor jou is het vlakbij wat nog een reden is om niet weg te blijven.
_________________
Thijs vd Harst, Breda, Biod Bambi 1978
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
peter brandwijk
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 07 Apr 2010 07:29    Onderwerp: Reageren met citaat

ja d'r zit een hoop werk in thijs.

Laatst aangepast door peter brandwijk op Di 13 Apr 2010 01:59; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 08 Apr 2010 00:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor het onderstel: www.triorep.nl
En je weet toch, dat caravancentrum Meerkerk veel BIOD-kennis in huis heeft omdat BIOD een tijdje van Avento is geweest?
Terug naar boven
Leen



Geregistreerd op: 05 Feb 2006
Berichten: 134
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Do 08 Apr 2010 23:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex vindt
Citaat:
De sierstrippen zijn ondingen.
Mijns inziens is de beste oplossing: verwijderen, gaatjes dicht maken.

Mijn ervaring is dat ze enige stijfheid geven aan de wand. Zonder strippen wordt het echt een slappe toestand.

Peter Brandwijk
Citaat:
voor dit moment: de originele strips komen weer terug.
het rubber aan de boven- en onderkant verdwijnt.
ze worden gelijmd met "polymax" aangevuld met rvs parkertjes. die parkertjes zijn alleen om te klemmen tot de lijm effectief is,

Je wilt de parkertjes weer weghalen en het alleen met Polymax wagen?
Dit raad ik je echt af. Bij mij is op een zeker moment de lange strip links naar buiten gesprongen door de hitte zoals spoorrails vroeger bij te weinig ruimte tussen de rails. De strip was toen nog met popnagels bevestigd! De popnagels werden uit de wand getrokken. Ik denk dat bij hoge temperatuur met de zon langdurig op de wand, Polymax de optredende spatkracht zeker niet kan weerstaan. Polymax blijft elastisch en is niet geschikt voor landurige hoge belasting. Ik weet niet of bij hoge temperatuur de lijmkracht ook nog afneemt, maar dat zou zo maar kunnen.
_________________
Vr. gr. Leen
Biod 400TL 1992 achter Skoda Oct. 1.6 Automaat (2011)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
peter brandwijk
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 09 Apr 2010 07:03    Onderwerp: Reageren met citaat

....

Laatst aangepast door peter brandwijk op Wo 17 Nov 2010 22:40; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
peter brandwijk
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 09 Apr 2010 19:18    Onderwerp: Reageren met citaat

....

Laatst aangepast door peter brandwijk op Wo 17 Nov 2010 22:41; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
peter brandwijk
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 09 Apr 2010 23:19    Onderwerp: Reageren met citaat

....

Laatst aangepast door peter brandwijk op Wo 17 Nov 2010 22:41; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Leen



Geregistreerd op: 05 Feb 2006
Berichten: 134
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Za 10 Apr 2010 00:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat er ruimte zit op de uiteinden van de tentrail is op zich niet vreemd, ik had ook een 40 cm ruimte op de uiteinden, maar dat gaf geen probleem.
Verder met de hand buigen van de strip heeft een vrij groot risico van knikken en dan ben je verder van huis. Die bocht is best lastig omdat er niet alleen een bocht in de lengte zit, maar ook torsiedraaiing.

Wat montage van de strips betreft, als je Fischer SX-plugjes gebruikt met rvs-parkertjes komt de strip met of zonder lijm nooit meer los.

Heb je de achterbumper al gedemonteerd en de koofjes t.b.v. de achterlichten al op waterdichtheid beproefd?
_________________
Vr. gr. Leen
Biod 400TL 1992 achter Skoda Oct. 1.6 Automaat (2011)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Za 10 Apr 2010 01:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat kan je verwachten van een caravan "op jaren" met geen of nauwelijks onderhoud, en als er iets aangepakt moest worden , het op de verkeerde manier gebeurde.
Dat de toestand van de caravan je waarschijnlijk tegenvalt kan ik me indenken, de geschiedenis is echter onbekend.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.