"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Welke banden voor onze extase 2L

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Marcel1963



Geregistreerd op: 14 Mei 2010
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Vr 14 Mei 2010 11:25    Onderwerp: Welke banden voor onze extase 2L Reageren met citaat

Beste BIOD bezitters

Even een vraagje omtrent banden voor onze Extase
Wij zijn sinds sept 2009 in het bezit van een BIOD Extase 2L met een TMM(toegestaan maxium massa) van 750 KG
Misschien iets te voorbarig van mijn kant, maar ik vond banden net een witte bies wel mooi passen bij de BIOD, ik heb toen besloten om banden te kopen van het merk MAXXIS 155 80/R13 79S
Dus gewoon autobanden gekocht omdat ik ervan uit ging dat dat er per band een max massa van 435/band behelst. Bij de extase nu kom ik op max 375 KG/band. Maar je leest diverse tegenstrijdige berichten over de druk. Op d nieuwe MAXXIS band mag er maar max 240 kpa(2.4 bar)
Heb ik de verkeerde banden gekocht? Wat is jullie ervaringen als bezitter van een Bambi, Extase (max 750 KG) met de banden. Heeft men caravan banden of lichte vrachtwagen banden. Ik weet het niet, iedere dealer zegt wat anders en wil heel graag iets verkopen. Ik wil wel lekker rustig kunnen rijden zinder mij zorgen hoeven te maken dat de temperatuur oploopt. Wie wilt zijn / haar kennis en/of ervaringen delen.

MVG

Marcel
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
mennovdh



Geregistreerd op: 21 Mrt 2008
Berichten: 65
Woonplaats: Wageningen

BerichtGeplaatst: Zo 16 Mei 2010 21:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Gewone autobanden zijn onder een Extase geen enkel probleem. Het voordeel van deze banden boven C-banden is dat ze wat meer vering geven aan de caravan. 2.4 bar is dan ook meer dan genoeg.
_________________
BIOD Nomade Menno (bj 2009)
Zie de bouw op: http://www.caravantrekker.nl/menno
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
abel



Geregistreerd op: 28 Apr 2004
Berichten: 933
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Ma 17 Mei 2010 06:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je op de nieuwe band kunt vinden welk draagvermogen deze heeft kun je uitrekenen of het toegestaan is.
_________________
Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.