"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Voor het eerst een lange rit

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
annepol



Geregistreerd op: 08 Apr 2006
Berichten: 2
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Vr 16 Jul 2010 01:25    Onderwerp: Voor het eerst een lange rit Reageren met citaat

Wij zijn in het blijde bezit van een Biod Extase 2L. Tot nu toe zijn we er mee weg geweest in Nederland.
Ons eitje fungeert in de zomermaanden rondom de grote vakantie steevast als speelhonk voor dochterslief en vriendinnetjes. Ze vinden het een prachthuissie! Kleuren, legoo-en, met K3 meezingen en nep-ijsjes verkopen uit het achterluik; het is al 5 jaar vaste prik bij ons in de achterstraat! Wat een feest...

We overwegen om er dit jaar mee naar de Dolomieten te reizen.
Er borrelen wel allerlei vragen op die jullie hopelijk kunnen beantwoorden:

- Kan je met een Renault Laguna (1.8 16 V) plus een Extase een beetje aardig door de (Zwitserse) bergen komen?
- Ik zie er erg op tegen de tocht op de rechter baan tussen de vrachtwagens! Hebben jullie nog handige tips?
- Waar zou ik de regio Utrecht het beste de oplooprem en het onderstel kunnen laten keuren?

Ik hoop dat jullie tips hebben. Alvast bedankt voor de moeite van het antwoorden.

groet, Annemarie Pol
_________________
Biod Extase 2L, 1979
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Vr 16 Jul 2010 02:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Kan je met een Renault Laguna (1.8 16 V) plus een Extase een beetje aardig door de (Zwitserse) bergen komen?

http://www.caravantrekker.nl
Berekeningen, auto/caravan combinatie. Ja,dus.
Citaat:
Ik zie er erg op tegen de tocht op de rechter baan tussen de vrachtwagens! Hebben jullie nog handige tips?

Juist met de vrachtwagens mee rijden, krijg je in Duitsland geen prent voor. Het is zeer ontspannen rijden op die manier. Niet vlak achter de vrachtauto rijden, bederft je uitzicht.
Ga anders in het weekend. (overdag) Maar dan ben jij degene waarvoor men naar links moet.
Ga nu even zeurpieterig worden.
Vergeet het Zwitsers vignet niet, als dat er nog is?
Verder zou ik even lezen over de specifieke eisen van de verschillende landen, Zwitserland doet moeilijk met o.a. detectie van flitspalen op je route-navigatie.
Misschien verstandig als je dat nog niet bent, om lid te worden van de A.N.W.B. (pech in het buitenland) Hebben ook de nodige lectuur.
Citaat:
Waar zou ik de regio Utrecht het beste de oplooprem en het onderstel kunnen laten keuren?

http://www.triorep.nl in Scherpenzeel. (vraag een kostenraming aan)
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
annepol



Geregistreerd op: 08 Apr 2006
Berichten: 2
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Za 17 Jul 2010 01:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt Joop!

Voor het uitgebreide antwoord.
We gaan ermee aan de slag. Enne, was niet zeurpieterig hoor, ik vroeg toch om tips!?

groet, Annemarie extase
_________________
Biod Extase 2L, 1979
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.