"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Universele voortenten op Biod mogelijk?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ling



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 19
Woonplaats: Lelystad

BerichtGeplaatst: Ma 19 Jul 2010 09:41    Onderwerp: Universele voortenten op Biod mogelijk? Reageren met citaat

Hallo allemaal,

voor diegene die nog niet op vakantie zijn heb ik een vraag. Wie heeft ervaring met die kleine universele voortenten van Obelink. Passen die op de Boid 420TL?
Omdat de Biod een beejte rond is, vraag ik mij af of deze universele voortentjes wel passen. Wie heeft ervaring hiermee?

dank en groet

JT
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 19 Jul 2010 12:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij hadden een universele luifel, maar die kuilde nogal.
Dat hebben we onder andere opgelost door een paar figuurnaden te stikken en scheerlijnen aan de zijkanten van het dak te maken.
Het ligt dus niet helemaal voor de hand, dat een standaard tent ook zomaar zal passen.

We hebben nu een Unico Verona luifel van Bax met inritsbare voorwand, en zijn daar heel tevreden over.
Ze hebben nu onze meetgegevens, dus hoef je niet naar Bergeijk om je caravan te laten opmeten.
Met het opzetten ben ik in mijn eentje ongeveer drie kwartier bezig, de voorwand vraagt ongeveer tien minuten.
Alle blikken haringen heb ik meteen vervangen door harde stalen stabielpennen, zodat ik overal hetzelfde spul kan gebruiken.

Succes!
Terug naar boven
jeroenhog



Geregistreerd op: 27 Mei 2009
Berichten: 30

BerichtGeplaatst: Ma 19 Jul 2010 15:03    Onderwerp: Re: Universele voortenten op Biod mogelijk? Reageren met citaat

Ling schreef:
Hallo allemaal,

voor diegene die nog niet op vakantie zijn heb ik een vraag. Wie heeft ervaring met die kleine universele voortenten van Obelink. Passen die op de Boid 420TL?
Omdat de Biod een beejte rond is, vraag ik mij af of deze universele voortentjes wel passen. Wie heeft ervaring hiermee?

dank en groet

JT


Dag JT,

Wij hebben vorig jaar een voortent gekocht voor onze 420 TL. Met de omloopmaat die we gevonden hadden op deze site in eerste instantie gezocht op marktplaats. Caravan meegenomen en geprobeerd, paste niet, omloopmaat is toch anders dan op de site vermeld staat, helaas weet ik niet meer wat de exacte maat was. Toevallig bleek er bij ons in het dorp een handelaar, die in overjarige modellen handelt, te zitten (voluva) hier tot driemaal toe een voortent geprobeerd van diverse merken met diverse omloopmaten en de laatste die we geprobeerd hadden paste dan. Ook bleek dat de ene omloopmaat de andere niet is, dit verschilt per merk.... Het is een vanderhorn tent geworden. Bel voluva eens, ik denk dat hij nog wel weet welke tent past, de man was zeer behulpzaam. De tent past prima, echter de flappen welke bij de rails zitten, die zijn niet te gebruiken door de ronde vormen van de Biod, het mooiste is het om deze eraf te (laten) halen. Ik heb ze overigens laten zitten. Verder heb ik nog van alles geprobeerd om de liggende tentstokken vast te zetten aan de caravan, niet gelukt. Voluva had een adres in Ede, daar heb ik goedkoop een aantal sokjes in de tent laten naaien, dit werkt verder prima. Later ook nog dwarsliggers in de voortent erbij gekocht omdat er toch water op de tent bleef staan. Mijn advies: ga naar een adres waar je voortenten kan proberen, de kans is (te) groot dat het niet past.

Succes ermee!
JH
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ling



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 19
Woonplaats: Lelystad

BerichtGeplaatst: Ma 19 Jul 2010 20:13    Onderwerp: Re: Universele voortenten op Biod mogelijk? Reageren met citaat

jeroenhog schreef:
Ling schreef:
Hallo allemaal,

voor diegene die nog niet op vakantie zijn heb ik een vraag. Wie heeft ervaring met die kleine universele voortenten van Obelink. Passen die op de Boid 420TL?
Omdat de Biod een beejte rond is, vraag ik mij af of deze universele voortentjes wel passen. Wie heeft ervaring hiermee?

dank en groet

JT


Dag JT,

Wij hebben vorig jaar een voortent gekocht voor onze 420 TL. Met de omloopmaat die we gevonden hadden op deze site in eerste instantie gezocht op marktplaats. Caravan meegenomen en geprobeerd, paste niet, omloopmaat is toch anders dan op de site vermeld staat, helaas weet ik niet meer wat de exacte maat was. Toevallig bleek er bij ons in het dorp een handelaar, die in overjarige modellen handelt, te zitten (voluva) hier tot driemaal toe een voortent geprobeerd van diverse merken met diverse omloopmaten en de laatste die we geprobeerd hadden paste dan. Ook bleek dat de ene omloopmaat de andere niet is, dit verschilt per merk.... Het is een vanderhorn tent geworden. Bel voluva eens, ik denk dat hij nog wel weet welke tent past, de man was zeer behulpzaam. De tent past prima, echter de flappen welke bij de rails zitten, die zijn niet te gebruiken door de ronde vormen van de Biod, het mooiste is het om deze eraf te (laten) halen. Ik heb ze overigens laten zitten. Verder heb ik nog van alles geprobeerd om de liggende tentstokken vast te zetten aan de caravan, niet gelukt. Voluva had een adres in Ede, daar heb ik goedkoop een aantal sokjes in de tent laten naaien, dit werkt verder prima. Later ook nog dwarsliggers in de voortent erbij gekocht omdat er toch water op de tent bleef staan. Mijn advies: ga naar een adres waar je voortenten kan proberen, de kans is (te) groot dat het niet past.

Succes ermee!
JH


Hoi Jeroen,

dank voor je reactie. Zo'n grote voortent heb ik en die zat al bij de Biod. Ik zoek dus zo'n klein voortentje van Obelink. Ik zag dat Peter ook een reactie gaf.
Dank voor je moeite
groet
JT
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Ling



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 19
Woonplaats: Lelystad

BerichtGeplaatst: Ma 19 Jul 2010 20:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Wij hadden een universele luifel, maar die kuilde nogal.
Dat hebben we onder andere opgelost door een paar figuurnaden te stikken en scheerlijnen aan de zijkanten van het dak te maken.
Het ligt dus niet helemaal voor de hand, dat een standaard tent ook zomaar zal passen.

We hebben nu een Unico Verona luifel van Bax met inritsbare voorwand, en zijn daar heel tevreden over.
Ze hebben nu onze meetgegevens, dus hoef je niet naar Bergeijk om je caravan te laten opmeten.
Met het opzetten ben ik in mijn eentje ongeveer drie kwartier bezig, de voorwand vraagt ongeveer tien minuten.
Alle blikken haringen heb ik meteen vervangen door harde stalen stabielpennen, zodat ik overal hetzelfde spul kan gebruiken.

Succes!


Hoi Peter,
zp'n grote voortent hebben we al. Het ging om die kleine voortentjes. Ik ga jou stikwerk ervaring even met mijn vrouw delen. Dank voor je reactie

groet
JT
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 20 Jul 2010 00:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Waarom neem je dan geen grote wintertent?
Dan gebruik je alleen het liggend gedeelte van de peesrail, dat past altijd wel...
Terug naar boven
pjotr



Geregistreerd op: 23 Jul 2005
Berichten: 113
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Di 20 Jul 2010 10:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Google eens met "voortent", er gaat een wereld voor je open...
_________________
BIOD 300TL de luxe '86 (19 jaar)
BIOD 400TL Witte Band '86 met TOYOTA RAV 4
als trekpaard
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.