"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ik ben er (een beetje) bang voor. (klapband)

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Di 24 Aug 2010 22:52    Onderwerp: Ik ben er (een beetje) bang voor. (klapband) Reageren met citaat

M'n banden worden twee jaar oud, c-banden en van een (goed?) merk.
Firestone.
Waar ik nu opeens aan denk en nog nooit iemand over heb gehoord. (mijn glaasje is altijd half leeg).
De rollen van de movers hebben een afstand tot de banden van ongeveer 2,5 cm.
Stel dat je klapband krijgt, of de band loopt langzaam leeg, die band kan geen kant op, en gaat waarschijnlijk nu helemaal de caravan in.
Daar staan rechts bij mij nogal wat spulletjes, dat wordt een ravage.
De caravanspiegels heb ik altijd zó staan dat de caravanbanden te zien zijn.
Daar ben je na een half uur ook wel op uitgekeken.
Jammer, dat ze nogal geheimzinnig doen met de kosten voor die ringen in je wielen en dat TPMS systeem.
Las net dat vanaf 2015 elke auto met zo'n bewakingssysteem moet zijn uitgerust.
Ik denk dat ik maar wat ga investeren in (nog) meer veiligheid betreffende caravan
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 24 Aug 2010 23:04    Onderwerp: Re: Ik ben er (een beetje) bang voor. (klapband) Reageren met citaat

joop brand schreef:
M'n banden worden twee jaar oud, c-banden en van een (goed?) merk.
Firestone.
Waar ik nu opeens aan denk en nog nooit iemand over heb gehoord. (mijn glaasje is altijd half leeg).
De rollen van de movers hebben een afstand tot de banden van ongeveer 2,5 cm.
Stel dat je klapband krijgt, of de band loopt langzaam leeg, die band kan geen kant op, en gaat waarschijnlijk nu helemaal de caravan in.
Daar staan rechts bij mij nogal wat spulletjes, dat wordt een ravage.
De caravanspiegels heb ik altijd zó staan dat de caravanbanden te zien zijn.
Daar ben je na een half uur ook wel op uitgekeken.
Jammer, dat ze nogal geheimzinnig doen met de kosten voor die ringen in je wielen en dat TPMS systeem.
Las net dat vanaf 2015 elke auto met zo'n bewakingssysteem moet zijn uitgerust.
Ik denk dat ik maar wat ga investeren in (nog) meer veiligheid betreffende caravan

Geheimzinnig? Bel even naar Jos Oostveen van Triorep.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Wo 25 Aug 2010 08:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Geheimzinnig?

In ieder geval klantonvriendelijk.
Je wordt verwezen naar http://www.tyron.info/
Veel wijzer ben ik niet geworden, terug verwezen naar de dealer.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Vr 27 Aug 2010 11:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Zoekt en gij zult vinden. Smile
Ik heb gelukkig duizenden kilometers met de caravan gereden zonder één lekke band.
Toch heb ik gisteren, via Marktplaats, zo'n Atrium TPMS bandenbewakingssysteem aangeschaft. Netjes in de doos met gebruiksaanwijzing, en voor zes banden.
Je zal maar langs de snelweg staan met je lekkende linker bandje aan gort gereden. Sad
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Ma 06 Jun 2011 11:48    Onderwerp: Klapband loopt met sisser af. Reageren met citaat

In mei jl. klapte onze rechter caravanband. De band van het merk Toyo, met specificaties die 450kg reserve laadvermogen inhouden, zijn van 2004. Zeven jaar oud dus.
Als je leest dat transportbanden met overcapaciteit wel tien jaar mee kunnen wil je dat graag geloven. Ik niet meer dus!
De band bleef, zonder extra voorzieningen overigens, netjes onder de velg. De velg geen krasje, de wangen van de band helemaal gaar.
Ik heb nog 30 a 60 seconden op de lege band gereden heb. De weg daalde licht, was recht, de snelheid was 85km/h. Aanvankelijk dacht ik aan een lawaaiige bumperklever, tot ik in de spiegel rook van de band zag komen.

Voor elke rit de bandenspanning meten is geen luxe. Onderweg kan er echter veel gebeuren. Bandenspanningscontrole op het dashboard prijkt daarom nu boven aan ons verlanglijstje.

Of de band was hiermee in dit geval was gered betwijfel ik. De veiligheid is er wel mee gediend.

P.S.
Mijn supersimpele reservewieldrager heeft zijn kwaliteit bewezen. Splitpen er uit, moer los en plof, reservewiel op het asfalt.
Zie verder http://biod.info/phpBB2/viewtopic.php?t=576&highlight=reservewieldrager
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.