"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verona luifel.
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Do 02 Sep 2010 23:05    Onderwerp: Verona luifel. Reageren met citaat

Bax heeft luifels en voortenten in de aanbieding.
De luifel is zonder afneembare slikrand.
Peter, jij hebt een Verona luifel dacht ik.
Hoe lang doe je er ongeveer over?
Dat van die slikrand niet afneembaar, wat zou daar het nadeel van zijn?
De omloopmaat van de 420 is 825 volgens deze site, geen idee waar dat mee overeenkomt met de getallen die Bax hanteert.
825 komt volgens een andere firma overeen met maat 7.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 03 Sep 2010 00:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik doe er op mijn gemakkie ongeveer drie kwartier over om die luifel in m'n eentje op te zetten. Het kan ook wel snel, maar dan sla je je op je vingers in plaats van op de pennen.
Wel heb ik alle haringen vervangen door stalen Stabilo-pennen, die kreuken niet als je er hard op slaat met een vuistje en je trekt ze er iets handiger uit als je weg wilt.
Het voordeel van de slikrand zit 'm vooral in een tochtvrije afsluiting langs de grond. Dat is prettig in al te koele avonduren.
We hebben er ook een inritsbare voorwand bij, die erg prettig is in natte tijden.
Ik heb alleen alle elastieken spanners vervangen door elastieken met een grotere diameter.

Ze hebben deze luifel al eerder ingemeten voor de 420, dus je kan hem desnoods telefonisch bestellen met de vermelding dat hij pasgemaakt moet worden voor de BIOD 420.
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Vr 03 Sep 2010 09:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Ok, bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Ik denk dat het opzetten voor mij toch teveel werk is.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 03 Sep 2010 12:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Met onze vorige luifel had ik ongeveer 35 minuten werk, dus veel verschil zit er niet tussen een klassieke frameluifel en de Unico Verona.
De Unico Verona is bij een BIOD wel ruimer, door de manier van opzetten scheelt dat bijna een meter in de lengte van de caravan.
De afwezigheid van de middenstok geeft een heel ruimtelijk gevoel.
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Vr 03 Sep 2010 16:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Op de zijkanten na vond ik die zakluifel best goed.
http://www.kampeercentrumschouwen.nl/shop/index.php?p=galleryGalleryShow&iId=456&iIdLink=483&iType=1
Dit kan een aardig alternatief zijn, als die binnen 10min.staat. Rolling Eyes
En opbergen zal wel een heel gedoe zijn.
Het is mij nooit gelukt om een tentje weer in de oorspronkelijke zak te krijgen.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 03 Sep 2010 19:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Als voormalig tentkampeerder heb ik slechte ervaringen met polyester, het scheurt nogal makkelijk. Ik heb hier nog ergens een polyester luifeltje liggen dat eveneens snel scheurde.
Veel geld voor zulk materiaal!
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Vr 03 Sep 2010 20:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Als voormalig tentkampeerder heb ik slechte ervaringen met polyester, het scheurt nogal makkelijk. Ik heb hier nog ergens een polyester luifeltje liggen dat eveneens snel scheurde.
Veel geld voor zulk materiaal!

Nou, dan zal het wel een schuifluifel worden, ik heb de hele winter om daar een ei over te leggen. Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 12 Sep 2010 10:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
ik heb de hele winter om daar een ei over te leggen

Af en toe begin ik al te "tokken".
http://www.brand-zelte.de/de/produkte.php?pid=xpress_avanti
Hét voordeel van deze tent is dat het frame aan de buitenkant zit, hoef ik onder dat tentzeil niet zoveel capriolen ui te halen.
Maar, jammer jammer, past niet met de breedte van 250 cm.
Hoe ik ook meet , hij valt altijd met een zijkant over het raam, en dat vind ik niet fraai.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 12 Sep 2010 11:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Met onze Unico Verona voortent hoef ik ook niet moeilijk te doen onder het zeil. Nou ja, okee..: de eerste keer gaat alles moeilijk toch?
Terug naar boven
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Zo 12 Sep 2010 15:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij hebben tot volle tevredenheid sinds 2007 een Verona luifel/voortent. Hij staat ongeveer met een half uur.
Voordeel van de luifel is dat hij naar beide zijkanten ongeveer een halve meter uitsteekt waardoor een extra ruimte ontstaat. De middenstok kan wel of niet gebruikt worden. De luifel staat heel stabiel, zelfs met de mistral pal onder de luifel. (Terwijl iedereen in de weer was met stormbanden en extra haringen, stond de luifel van ons er prima bij.)
Dit voorjaar tijdens de meivakantie (regen en wind) voor het eerst de voorwand gebruikt. Zo maak je van een luifel een ruime voortent. Ook heel goed bevallen. Het tentdoek droogt vrij snel en is niet zo zwaar.
Wat betreft de capriolen onder het zeil: buiten de noklatten die aan de caravan gehaakt worden, wordt aan de voorkant de hele boogstok in de tent geritst. (Dus geen frame aan de buitenkant, maar een ingeritste boogstok die op dat moment onder spanning wordt gehouden door een spanband.) Geen capriolen. Succes met je beslissing!
_________________
Groet, Caroline

2006 - nu: Biod 400 TD Exclusief - Nuance 1991, wordt getrokken door Renault Kadjar EDC 2017

2004 - 2006: Biod 400 TD De Luxe- Nuance 1989 (gecrasht)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Di 14 Sep 2010 17:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou, telefonisch via Winterswijk, Doetinchem uiteindelijk toch weer in Bergeijk terecht gekomen.
De voortenten in de aanbiedingen kunnen niet vermaakt worden dat is duidelijk.
Caroline, Peter, hoe zal de tent staan is als ik de standaard Unico uitvoering tegen de caravan aanplak.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Di 14 Sep 2010 17:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Zou het je niet kunnen zeggen. Kunnen ze in Bergeijk niet vertellen welke wijzigingen er zijn in het model voor een Biod? Ze hebben inmiddels zeker 2 voortenten op maat geleverd, en moeten kunnen vertellen wat de verschillen zijn. (bijvoorbeeld ronding, maat).
_________________
Groet, Caroline

2006 - nu: Biod 400 TD Exclusief - Nuance 1991, wordt getrokken door Renault Kadjar EDC 2017

2004 - 2006: Biod 400 TD De Luxe- Nuance 1989 (gecrasht)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 14 Sep 2010 17:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Omloopmaat 825 wordt aangepast aan de rondingen van de rail. Volgens mij gaat een onaangepaste luifel fladderen of kuilen.
Ik trek hem nu zo strak als een snaar.
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Za 18 Sep 2010 20:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Succes met je beslissing!

Geen Verona, durfde het niet aan.
Vandaag ritje Winterswijk, het is de Domaso 240 geworden.
Veel luifel/tent voor in verhouding weinig centen, (ook veel Duitsers voor dit model) en als luifel op te zetten zonder zijwanden enz. enz.
Voorwand komt in februari.
Ik heb nog één vraag, ik heb er uit voorzorg van die blokjes bij genomen die in de tweede pees komen voor de "dakstokken", dat werkt waarschijnlijk niet echt lekker. De Fiamma luifel had dit probleempje ook.
Hoe doet de voortenten liefhebber dat met de stokken naar de caravan.
Kan me niet voorstellen dat de stokken tegen de rail worden gedrukt.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Za 18 Sep 2010 20:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb oogjes in het dak.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.