"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Mover?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thijs van der Harst



Geregistreerd op: 08 Mrt 2009
Berichten: 93
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Zo 26 Sep 2010 18:16    Onderwerp: Mover? Reageren met citaat

http://www.bndestem.nl/regio/oosterhout/7340229/Oosterhouter-overlijdt-bij-ongeval-camping.ece
Condoleances voor de nabestaanden.

Ben blij met m'n Bambi zonder mover.

grt,

aangepast, url doet het weer, Joop
_________________
Thijs vd Harst, Breda, Biod Bambi 1978
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 26 Sep 2010 19:28    Onderwerp: Reageren met citaat

De door jou opgegeven url doet niet meer wat jij wil.
Terug naar boven
Thijs van der Harst



Geregistreerd op: 08 Mrt 2009
Berichten: 93
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Zo 26 Sep 2010 20:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Ha Peter,

misschien tussen haakjes dan en zelf knippen&plakken:
<http://www.bndestem.nl/regio/oosterhout/7340229/Oosterhouter-overlijdt-bij-ongeval-camping.ece>.
Anders even kijken bij bndestem.nl

grt,
_________________
Thijs vd Harst, Breda, Biod Bambi 1978
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 26 Sep 2010 22:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Nu doet die link het wel, vanmiddag werd meerdere keren opgegeven, dat de bewuste pagina er niet meer was.
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 26 Sep 2010 22:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Klopt, de oorspronkelijke link heb ik veranderd in de nieuwe (dezelfde) link, die wel werkt. Snappen doe ik het niet. Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 26 Sep 2010 23:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Maar okee, het lijkt er dus op, dat hij de mover loste, terwijl de handrem niet was aangetrokken.
Terug naar boven
tent-mens



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 155
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Ma 27 Sep 2010 11:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Maar okee, het lijkt er dus op, dat hij de mover loste, terwijl de handrem niet was aangetrokken.


Lijkt mij ook; zo zijn er talrijke situaties waarbij "domheid-onbenul etc" een rol spelen. Maar ook als we (door omstandigheden) inschattings- en beoordeelingsfouten maken, niet de juiste volgorde van handelingen doen, is zo'n ongeluk zeer wel mogelijk.

Remedie:
bij mij hangt nog steeds de checklist van de vorige eigenaar die in de aangegeven volgorde wordt afgewerkt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Ma 04 Okt 2010 23:07    Onderwerp: Re: Mover? Reageren met citaat

Ook een lier, ik heb nog altijd zo'n ding in overweging, kent risico's bij gebruik. Zeker als de lier te licht is of onjuist bevestigd.
In het voorjaar zag ik een ketting knappen waarmee een vrachtwagen uit de modder werd getrokken. De ketting sloeg hard tegen de vrachtwagen, net onder de voorruit.

Wat dacht je van een aanloopje en dan met fikse vaart een moeilijk hellinkje op een druk bevolkte camping nemen.

Achteruit rijden met een caravan of met een camper is ook zoiets.
Er staat wel iemand achter om op te letten maar ik ga liever om de halve meter zelf even kijken.

Bij aan- of afkoppelen op een steile helling kan ook van alles mis gaan.

De risico's zijn de laatste decennia met de afmetingen en het gewicht van onze auto's en kampeermiddelen meer dan evenredig toegenomen.

In mijn tijd was bij een technische opleiding veiligheid een vak. Vandaag wordt hier in de bouw en in de industrie nog zwaarder aan getild. En terecht.

Caravanners, campervolk en bootjeslui, zijn niet allemaal technici. Een campagne om ook hier de overlevingskansen te optimaliseren en met tien vingers en twee voeten thuis te komen zou niet overdreven zijn.
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)


Laatst aangepast door Hans Plantinga op Do 14 Mrt 2013 14:22; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 05 Okt 2010 00:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Een lier die bedoeld is om een caravan uit de blub te trekken moet minstens 5 ton aankunnen en een kabellengte hebben van minstens 50 meter.
Ik heb ooit een tweetons lier gehad met een te korte kabel en daarmee was niets klaar te maken.
Lang leve de mover!
Terug naar boven
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Ma 21 Feb 2011 11:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Een lier die bedoeld is om een caravan uit de blub te trekken moet minstens 5 ton aankunnen en een kabellengte hebben van minstens 50 meter.
Ik heb ooit een tweetons lier gehad met een te korte kabel en daarmee was niets klaar te maken.
Lang leve de mover!


Voorlopig houd ik het bij sneeuw-/modderkettingen, het hele jaar bij de hand.
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.