"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Mover voor andere zaken.

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Di 26 Okt 2010 08:20    Onderwerp: Mover voor andere zaken. Reageren met citaat

Er moeten Willy Wortels onder ons zijn.
Eigenlijk is het zonde om de mover alleen voor het moveren te gebruiken. Smile
Zelf zit ik te denken om de kabelhaspel op de een of andere manier aan te laten drijven door één van de gritrollen van de mover.
Alleen heb ik nog geen idee van een praktische uitvoering.
Er zijn nog wel meer mogelijkheden denk ik.
Wasmachientje, grill, eigenlijk zijn de mogelijkheden onbeperkt.
Kabelhaspel heeft wel de hoogste prioriteit. Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 26 Okt 2010 12:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor het kabelhaspel heb ik een uiterst vlakke oplossing op het dak liggen en de enkele keer dat ik aan de paal moet, rijd ik er achteruit heen en heb ik hooguit 5 meter kabel nodig die ik echt niet ga haspelen.
Nederland moet dringend onthaspeld worden, het is toch te gek voor woorden, dat zelfs een echte BIOD "gewoon" aan een paal moet worden gehangen?

Waar kan je dan nog een mover voor gebruiken naast het oorspronkelijke doel?

Met een haakse of flexibele aansluiting valt te denken aan het malen van koffiebonen, het mengen/hakken van etenswaren, en tijdens het moveren zou er een kleine maaikooi aan gehangen kunnen worden, zodat bij aankomst op de stek het gras meteen op persoonlijke hoogte is gekortwiekt.

Met twee haakse aansluitingen is het zelfs mogelijk om er een as met scheepsschroef aan te hangen. He moet niet al te veel moeite kosten om een BIOD vaarklaar te maken!

Kortom: Joop heeft gelijk, een mover is veel breder inzetbaar dan we dachten! Laughing Laughing
Terug naar boven
tent-mens



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 155
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Wo 27 Okt 2010 16:07    Onderwerp: Re: Mover voor andere zaken. Reageren met citaat

joop brand schreef:
Er moeten Willy Wortels onder ons zijn.
Eigenlijk is het zonde om de mover alleen voor het moveren te gebruiken. Smile


Ondanks de forse investering heb ik géén moverende reden dit apparaat voor andere doeleinden te gebruiken. Very Happy

Ik zie soortgelijke apparaten wel bij slagers die iets dergelijks als "malsificator" inzetten, maar ze staan dan niet zo erg in het zicht.

Inzet van de mover bij de caravan voorkomt, voor de oudere caravanners onder ons, een bezoek aan de manueel therapeut om de rug- en andere spieren weer soepel te krijgen. Wink

Frank: quote aangepast.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
JacquesM



Geregistreerd op: 25 Sep 2010
Berichten: 178
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Wo 27 Okt 2010 18:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Met wat simpele aanpassingen aan de mover, is ook de manueel/fysiotherapeut overbodig ... maar nu zal ik mij niet populair maken bij een of meerdere gebruikers Embarassed
_________________
Een spiegel helpt je ook vooruit ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Ma 29 Nov 2010 16:20    Onderwerp: Reageren met citaat

JacquesM schreef:
Met wat simpele aanpassingen aan de mover, is ook de manueel/fysiotherapeut overbodig ... maar nu zal ik mij niet populair maken bij een of meerdere gebruikers Embarassed


Nog een goeie: Een vlakschuurmachine is een probaat middel bij de behandeling van een Carpale Tunnel-syndroom.
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 29 Nov 2010 17:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Maar het is géén mover, dát dan weer niet... Laughing Laughing
Terug naar boven
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Di 30 Nov 2010 10:54    Onderwerp: De buren moven Reageren met citaat

Peter schreef:
Kortom: Joop heeft gelijk, een mover is veel breder inzetbaar dan we dachten! Laughing Laughing


Kun je met zo'n "mover-remote-control" de buren in hun slaap van de camping moven?
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Vr 03 Dec 2010 11:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Kun je met zo'n "mover-remote-control" de buren in hun slaap van de camping moven?

Kan me indenken dat de plek van de buren veel beter is.
Geen probleem, als je de originele "mover-remote-control " te pakken kan krijgen.
Verder heb ik er geen verstand , maar ik denk aan het volgende.
Ga je aan de gang met een apparaat die op alle beschikbare frequenties kan zenden, dan heb je kans dat overal de TV 's gaan spelen , dat moet je natuurlijk niet hebben.
Of andere vervelende toestanden.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 03 Dec 2010 20:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Of alle tv's gaan uit! Wink
Tegenwoordig heb je trouwens ook autoradio's met afstandbediening in caravans...
Misschien gaan er wel veel caravans rijden...

Je weet maar nooiit! Rolling Eyes
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.