"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Rotte vloer Bambi vervangen ?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kaiser



Geregistreerd op: 16 Mrt 2011
Berichten: 7
Woonplaats: Op het wijde water

BerichtGeplaatst: Do 17 Mrt 2011 11:22    Onderwerp: Rotte vloer Bambi vervangen ? Reageren met citaat

Hallo BIODers,
Ik ben nieuw hier dus eerst even voorstellen, ik ben Leo van Stirum, 50, (al)langkampeerder, ik woon met vrouw Dion op een verbouwde viskotter uit 1948 en heb twee oude Jeeps uit '66 en '70.
Qua kamperen behielp ik mij tot voor kort met een oude Predom die langzaam zichzelf aan het demonteren is.
Ik was al lange tijd op zoek naar een oude Bambi, maar kon er tot nu geen mooie vinden, Tot ik afgelopen December van een oom de vraag kreeg of ik zijn Bambi wilde hebben, hij had er al enkele jaren niet meer mee gereden en zocht een goed tehuis voor dit "familiestuk".
Vandeweek deze Bambi opgehaald uit de stalling, hij is uit 1970 en is nog geheel origineel, zelfs met de originele kussens en wandbekleding, alleen een keer redelijk netjes over geschilderd/gespoten en er zitten andere contourlampjes op die niet zo mooi passen.
Na 40 jaar zijn raam en deurrubbers erg droog geworden, maar ik zag op jullie site dat één en ander weer leverbaar is, dus dat gaan we oplossen
Grootste probleem is een compleet verrotte vloerplaat (dryrot of droge zwam), de onderkant van banken en kastjes lijkt niet aangetast, dus dat scheelt, maar de multiplex vloerplaat is totaal verkruimeld.
Wie heeft dit al eens vervangen en heeft mogelijk tips of heeft ervaring zodat ik het wiel niet opnieuw hoef uit te vinden ?
Graag hoor ik van jullie ervaringen !
Als alles gladjes verloopt wellicht tot op het BIODweekend....
Leo
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 18 Mrt 2011 01:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Hartelijk welkom Leo!
Zo hier en daar staan op dit forum wat wijsheden van vloerenleggers.
Kijk daarbij niet alleen naar Bambi, maar ook naar Extase.

En uiteraard hoop ik, dat we op dit forum veel van elkaar gaan leren.
Terug naar boven
arie engels



Geregistreerd op: 16 Feb 2006
Berichten: 170
Woonplaats: ridderkerk

BerichtGeplaatst: Vr 18 Mrt 2011 16:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Ha Leo, welkom!

kijk jij eens bij Biod Babbel bij het artikel biod cruiser,
een chassisloos onderstel met eventueel vloerverwarming!!Laughing
recent ook onder een bambi gemaakt!
door de huidige fabrikant van Biod in Ede .
Als je dit doet dan heb je een volgens mij onverwoestbaar onderstel/vloer in de bambi!
groeten,
Arie
_________________
een ( van de / of de allerlaatste ?? ) Bambi uit juni 1980 een Toyota Yaris verso 1,5
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs van der Harst



Geregistreerd op: 08 Mrt 2009
Berichten: 93
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Za 19 Mrt 2011 22:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Ha Arie,

Ik heb dus ook een Bambi. 2e model en ook de vloer vervangen.
Heel verhaal dus ik stuur je een 'pb-tje' met mijn telnr want dat gaat een stuk sneller en beter.
groet.
_________________
Thijs vd Harst, Breda, Biod Bambi 1978
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.