"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

laptopje (met wat oude batterij) op leefbatterij gebruiken

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Ma 04 Jul 2011 20:51    Onderwerp: laptopje (met wat oude batterij) op leefbatterij gebruiken Reageren met citaat

Ons laptopbatterijtje is een beetje versleten. We nemen niet altijd stroom (220v) en we staan niet altijd op een camping. Omdat het de moeite niet is de laptopbatterij te vervangen (het is een al wat ouder doch erg aangenaam laptopje) heb ik een auto/vliegtuiglader gezocht met meerdere ‘tips’ en meerdere mogelijkheden qua volt instelling (nog dienstig voor andere merken laptops dus). Het werd een Konig Auto Notebook Adapter 125 Watt (12 tot 24 Volt, 6 tips, USB-uitgang = slechts 29euro). Pompt niet eerst op naar 220 om dan weer om te zetten. Gaat dus van 12v naar 19v... Ik heb hem op 20v gezet omdat ik 19.5 moet hebben.

Ik heb een sigarettenaansteker uit een auto in een klein bakje gemonteerd (+/- 8 x 4 x 4cm) om zo de laptop te gebruiken op de caravanbatterij. Bakje heb ik aangesloten aan de autoradiovoeding (gebruiken wij bijna nooit, net zoals de laptop eigenlijk). Zekerheidshalve een zwevende zekering tussen de plusdraad gemonteerd. Die draad is tevens mijn simpele ‘meetplaats’ voor leefbatterij (‘meten is weten’ en ik ken de batterij nog niet zo goed / hij 'trekt' wel zijn 105 amp / dat hebben we wel 'nagekeken').
Bakje staat in een soort tijdelijke 'oefenstand' (wel wat vastgezet met tape) tot ik een klein klokzaagje heb om dan de sigarettenplug een keertje definitief te plaatsen (naast de autoradio is nog plaats).

Laptop doet het goed…! Hij draait op de caravanbatterij en vermoedelijk laadt hij ook wat op maar dat weet ik nog niet helemaal zeker!

Het modelletje dat ik kocht: http://www.konigelectronic.com/nl_nl/55787640
Mijn laptopje gaat maximaal 90watt, 3.34amp (latitude x300)

Leuke voorbereiding voor de vakantie!

Veel groeten uit België (van op mijn privé-klusweekendje dus)...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.