"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Camping en glamping
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
PeterB



Geregistreerd op: 02 Apr 2011
Berichten: 412
Woonplaats: Ottoland

BerichtGeplaatst: Vr 30 Jan 2015 19:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Punt van aandacht is ook de links-rechtsbalans van de caravan...

Erg belangrijk inderdaad. Maar als rechts allerlei lades komen met spullen erin is dat verhaal misschien wel weer getackeld?
_________________
3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
MarijkeW



Geregistreerd op: 18 Jan 2015
Berichten: 92
Woonplaats: Edmonton AB Canada

BerichtGeplaatst: Vr 30 Jan 2015 20:08    Onderwerp: Camping/ Glamping Reageren met citaat

Beste meedenkers,

Biodje komt volgende week al iets dichterbij, gaat dan nl. bij vervoersbedrijf de loods/ container in! Ik heb op deze site de afmetingen van het keukenblok gevonden, kan op papier dus rommelen, maar inderdaad zullen zaken als gewicht koelkast etc een rol gaan spelen. Zodra de BIOD BB achter m'n auto hangt, zal ik er foto's van maken!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
MarijkeW



Geregistreerd op: 18 Jan 2015
Berichten: 92
Woonplaats: Edmonton AB Canada

BerichtGeplaatst: Zo 15 Feb 2015 19:38    Onderwerp: Camping/ Glamping Reageren met citaat

Beste mede(niet)clubleden
@ Joop: de kachel gaat er bijna zeker uit, denk dat het een leuke ruimte winst oplevert. En de vloerverwarming lijkt me heerlijk! Ga proberen dat hier te vinden.
@ Pieter en Pieter H, zou de "schoorsteen" van de (ex) gaskachel (aangepast) meehelpen de ruimte achter en net boven de koelkast koeler te houden?
De zonnepanelen zijn net in uitverkoop:
http://www.canadiantire.ca/en/pdp/coleman-40w-folding-solar-panel-0112043p.html#.VODZ0b9X5yB

Nog niet eerder over gedacht, lijkt handig om te hebben?
Wens U allen een fijne Zondag!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 16 Feb 2015 02:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Die dingen zijn groot van volume en klein van opbrengst.
Voor de verwarming heb je al elektra nodig, dus sta je sowieso aan de paal en dat geldt dan waarschijnlijk ook voor de koeling. Propaan ga je dan alleen gebruiken voor koken.
Zonnepanelen zijn alleen handig als je voor koelen, koken en verwarmen propaan gebruikt. Bij jullie is de sneeuwkans toch van september tot eind april? Bij regen, mist en sneeuw heb je heel weinig opbrengst van die panelen...

Voor het koelen van de koelkastbuizen kun je heel gemakkelijk een of twee 12V computerventilatortjes inbouwen. Je hebt ze ze pas echt nodig boven de 25 graden...
Terug naar boven
MarijkeW



Geregistreerd op: 18 Jan 2015
Berichten: 92
Woonplaats: Edmonton AB Canada

BerichtGeplaatst: Wo 18 Feb 2015 04:11    Onderwerp: Camping/ Glamping Reageren met citaat

Hier wordt 's winters heel weinig gekampeerd, de winters zijn lang en streng.
De meeste campings zijn dan gesloten. Volgend jaar rond deze tijd hoop ik aan de Baja California in Mexico te zijn. De walvissen komen helemaal uit de Beaufort Zee daarheen om te kalven en te paren. Heb net bij Ikea wat LEDlichtjes gekocht (12V)
Er schijnt een zonnepaneel folie in NL of D in ontwikkeling te zijn. Groot nadeel van internet: teveel te vinden waar je zo hebberig van word Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
MarijkeW



Geregistreerd op: 18 Jan 2015
Berichten: 92
Woonplaats: Edmonton AB Canada

BerichtGeplaatst: Wo 18 Feb 2015 04:15    Onderwerp: Camping/ Glamping Reageren met citaat

Dank je, Pieter, voor de info.
Gelukkig heb ik een handige zoon, en nog wat mannen die wel met de electra zullen willen helpen. Zelf kan ik daar niks van. Zo moet ik uitvissen welke maat kogel op de auto moet zodat het BIODje aangeklikt kan worden Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 18 Feb 2015 11:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Als ik het goed heb: 50 mm
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.