"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Alweer problemen met pechhulp in België
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Zo 29 Mei 2016 12:43    Onderwerp: Alweer problemen met pechhulp in België Reageren met citaat

Wij zijn verwikkeld in een drama rond de repatriëring van onze auto en caravan. Beide zouden, zo is afgesproken met de ANWB Alarmcentrale, gerepatrieerd worden. De auto is tegen alle afspraken in door de Belgische zusterorganisatie van ANWB, terwijl wij al met een huurauto naar huis gereisd waren, toch bij een garage aangeboden voor reparatie. Van de caravan wordt herhaaldelijk beweerd dat deze in een depot staat, wachtend op repatriëring. Steeds als men dit bevestigt blijkt bij telefonische controle dat onze Biod nog voor de receptie van de camping staat.
Auto en caravan zijn bij een Belgische garage, resp. op een camping en wij zijn thuis. Bij een zoveelste telefoongesprek weet men niet meer naar welke garage in Nederland auto en caravan gebracht moeten worden. Dan weer denkt men dat het om een vouwwagen gaat.
Ik heb het idee dat bij de alarmcentrale onder andere diensten niet goed worden overgedragen en afspraken met klanten niet goed en ondubbelzinnig worden vastgelegd. Ook de kwaliteit van de Belgische zusterorganisatie is een struikelblok.

Wie heeft een idee hoe de ANWB Alarmcentrale, onze steun en toeverlaat in den vreemde, op het goede pad te krijgen?
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)


Laatst aangepast door Hans Plantinga op Wo 12 Okt 2016 13:38; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
abel



Geregistreerd op: 28 Apr 2004
Berichten: 933
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Zo 29 Mei 2016 16:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij hadden vorig jaar met pinkesteren pech in Oberhausen . Via ANWB na 24 uur vervangende auto met trekhaak en we konden onze reis vervolgen met de biod naar het Fahti Treffen. Onze eigen auto is in Oberhausen gerepareerd en ik heb zelf de auto's omgeruild waarbij de ANWB aan mij de kilometers volledig vergoed heeft.
_________________
Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
cerbere



Geregistreerd op: 28 Sep 2005
Berichten: 634
Woonplaats: Rijswijk z-h

BerichtGeplaatst: Zo 29 Mei 2016 21:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Een aantal jaren geleden de auto stuk gehad in Zuid Frankrijk.
Er was geen auto met trekhaak beschikbaar. Onze eigen auto en vouwwagen zijn
Terug gehaald naar Nederland, wij konden onze vakantie voortzetten.
Alle hotelovernachtingen gedurende de rest van de vakantie werden tot 100 euro per overnachting vergoed. De auto en vouwwagen zijn naar de afgesproken garage
gebracht. Chapeau voor de ANWB.
_________________
Groetjes Bianca en Roy

2005-2007 Biod 300 1982 (is verkocht!)
2006-2013 Biod 400T 1987 (is verkocht!)
2008-2015 MKP Petit (is verkocht!)
2013-???? Biod 420 TD 2000
+ Citroen grand C4 picasso blue Hdi 120 A6 2017
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 30 Mei 2016 00:01    Onderwerp: Reageren met citaat

ANWB: laat de rechterhand in het ongewisse over wat de linkerhand uitvreet...

Franse garagisten: meestal heel nauwkeurig.
Terug naar boven
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Ma 30 Mei 2016 11:04    Onderwerp: Re: Acute problemen met repatriëring. Wie weet raad? Reageren met citaat

Blij te vernemen dat inschakeling van de ANWB Alarmcentrale best wel eens een goed resultaat heeft, dat geeft vertrouwen.
Onze caravan is, zo vernam ik van de camping, gisteren alsnog opgehaald.
Over het lot van onze auto ben ik minder zeker. Ik hoop dat deze inmiddels in een veilig depot staat.
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Ma 30 Mei 2016 11:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Pieter schreef:
ANWB: laat de rechterhand in het ongewisse over wat de linkerhand uitvreet...

Franse garagisten: meestal heel nauwkeurig.


Inderdaad. Een Franse Peugeot-dealer hielp ons onderweg. Een proefrit met laptop aan de diagnosestekker wees uit dat de Belgische depanneur er niets van gebakken had. De door de Belg vervangen injecteur (verstuiver) functioneerde van geen kant.
Hij adviseerde ons verhaal te gaan halen bij de Belg, 40km terug. Deze had na de mislukte reparatie van 6 dagen, nu minimaal 5 dagen nodig om ons te "helpen". Toen hebben we de zich nu voortslepende repatriëring in gang gezet.
Het verontrustende van het verhaal is dat deze Belgische depanneur door de ANWB Alarmcentrale, via de Belgische zusterorganisatie, op je afgestuurd wordt.
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 30 Mei 2016 13:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Och, onze auto stond bij de sleepdienst op een niet al te best gesloten terrein, tussen tientallen andere auto's en bij alle auto's zaten de sleutels er gewoon in.
Maar alles is binnen de afgesproken termijn in orde gekomen, waarschijnlijk meer door de inzet van de sleper dan die van de an*b....

Ik zelden grotere sukkels meegemaakt dan die in Lyon... Sad
Uiteindelijk is alles door de Aegon in tien minuten geregeld, waar de an*b in een week nog geen resultaten kon laten zien. De onderlinge communicatie i.c. de overdracht, was ver beneden alle peil.
Terug naar boven
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Ma 30 Mei 2016 14:28    Onderwerp: Managementadvies Reageren met citaat

De overdracht van lopende zaken bij wisseling van diensten is inderdaad een probleem. Werkdruk of niet, aan het einde van een dienst moet daar tijd voor genomen worden. Je kunt de organisatie natuurlijk ook zo inrichten dat overname door een collega nooit een probleem is. Een kwestie van aantekeningen maken, notities maken, dingen opschrijven, ... (vrij naar Theo Maassen).
Men was op zoek naar een directeur voor de Alarmcentrale, zo las ik in een annonce van Brederode Consultants. Inmiddels is Victor Geskes per 1 december 2014 benoemd. Wij maken dus geen kans meer.
Victor Geskes mag bovenstaand managementadvies wat mij betreft om niet en zonder bronvermelding gebruiken. Een kwestie van service van de leden naar de ANWB Alarmcentrale.

http://www.brederodeconsultants.nl/vacatures/vacature-directeur-alarmcentrale-anwb-633370-11.html
http://www.klantcontact.nl/victor-geskes-per-1-december-2014-nieuwe-directeur-anwb-alarmcentrale/
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 31 Mei 2016 01:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Het begint al met het invoeren van gespreksnotities, als ze daar nou eens mee begonnen..., dan hoeft de opvolger ze alleen maar te lezen... Laughing Laughing
Terug naar boven
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Di 31 Mei 2016 12:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Zojuist de alarmcentrale weer eens gebeld. Men gaat een e-mail sturen in een poging mij gerust te stellen.
Ik ben zo ongerust omdat ik een sms ontving met de boodschap dat mijn auto ter reparatie is aangeboden bij de garage die de zaak een week geleden verprutste. De auto is volgens de camping opgehaald.
De alarmcentrale bond mij zondag jl. in verschillende telefoongesprekken op het hart dat de caravan veilig in een depot stond. Een telefoontje naar de camping leerde steeds dat de caravan nog voor de receptie van de camping stond.
De ANWB is te goedgelovig over hetgeen de Belgische zusterorganisatie beweert.
Doodeng allemaal.
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Di 31 Mei 2016 12:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Hans Plantinga schreef:
Zojuist de alarmcentrale weer eens gebeld. Men gaat een e-mail sturen in een poging mij gerust te stellen.

De e-mail is een mager sms-je geworden, maar ik heb nu voor het eerst iets "schriftelijks". "De garage zal niet aan uw auto gaan sleutelen. De voertuigen staan te wachten totdat wij ze gaan vervoeren naar Nederland". Afzender: ANWBAlc.
Een theelepeltje zand op een spekgladde helling.
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 31 Mei 2016 18:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Je zou er strontzenuwachtig van worden!
Terug naar boven
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Di 31 Mei 2016 22:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Pieter schreef:
Je zou er strontzenuwachtig van worden!

Zonder deze ellende hadden we in de Provençaalse zon gezeten. Ik zou de Ventoux weer eens op fietsen.
Het meest frustrerend is echter het gebrek aan respect voor de klanten, leden zelfs, van de kant van de organisatie die in het leven is geroepen om ons uit de puree te halen en gerust te stellen als dat nodig is.
Jammer.
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Wo 01 Jun 2016 19:33    Onderwerp: Reageren met citaat

De defecte auto is vanmiddag afgeleverd bij de Peugeot dealer Very Happy. Onze Biod is nog zoek. Het gemis van de auto is lastig maar de Biod ... Dat is toch m'n kindje bij wijze van spreken. Afwachten maar weer Crying or Very sad.
Verhaal halen bij een malafide garagist in het buitenland is lastig tot onmogelijk, aldus deskundigen van onze rechtsbijstandsverzekering. Ik zal in ieder geval een brief dichten. Wel in het Frans natuurlijk.
Een zijspoortje: Een Fransman spreekt geen Nederlands omdat hij het niet kan, een Waal omdat hij er een hekel aan heeft.
Ik zie om me heen mensen die meertalig zijn opgevoed wat hen unieke kansen biedt. Ten zuiden van ons woont een volk dat deze kans generatie op generatie laat liggen.
Jammer.
Wel prioriteiten stellen natuurlijk:
1. Onze eigen zaken regelen.
2. ANWB Alarmcentrale op het goede spoor krijgen. (In de ledenraad plaatsnemen?)
3. De Belgen tot elkaar brengen.
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Do 02 Jun 2016 15:16    Onderwerp: Hoe glibberig kan een Belgische garage zijn? Reageren met citaat

Mijn Peugeotgarage in Arnhem wil graag nadere informatie over het door de Belgische garage gemonteerde onderdeel.
Dus schrijf ik, in het Frans, een e-mail en stuur het naar het e-mailadres dat op de factuur, op de internetsite en op de visitekaartjes van de Belgische firma prijkt.
Na het verzenden blijkt dit e-mailadres niet te bestaan. Men was ooit Renault dealer maar het adres is inmiddels van dit domein verwijderd.
Een mager regeltje onderaan de pagina luidt "Cliquez pour remplir le formulaire".
Ik heb daar mijn boodschap achtergelaten maar een afschrift van het bericht krijg je zo niet. Een schermafdruk is alles wat ik heb.
Toch maar op de post, aantekenen.
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.