"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Bekende problemen.

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
PeterB



Geregistreerd op: 02 Apr 2011
Berichten: 412
Woonplaats: Ottoland

BerichtGeplaatst: Di 06 Dec 2016 01:51    Onderwerp: Bekende problemen. Reageren met citaat

Beste mensen.

Naar aanleiding van een paar recente discussies het volgende.

Oudere BIOD-modellen blijven in trek.
Omdat "Newbies" de illusie hebben dat ook een BIOD van 20 jaar of ouder een probleemloze caravan is. Zoals een nieuwe caravan.

Dat is in beide gevallen niet het geval denk ik.
Kan er niet een gedeelte komen met ruimte voor bekende problemen met de diverse modellen?

Nuttig voor potentiële gebruikers en ook voor bestaande gebruikers.
Ik heb de indruk dat we het een beetje te mooi voorstellen allemaal.

Voorbeeld: een driekleur lekt ALTIJD op de sierstrips. Kan niet anders gezien de constructie. Zie ik nooit iets over op dit forum.
Gaan we daar iets aan of mee doen?
Zo fijn zijn. En ook eerlijk trouwens.

En ook niet meer dingen zeggen waar we niks van weten.
Zoals zeggen dat er geen steunhout tegen het plafond van, bijvoorbeeld, een driekleur zit. Als je daar nog nooit geweest bent: onthoudt je dan van stellige uitspraken. Geen gel*l alsjeblieft!
Het is echt geen schande als je nog nooit een caravan gestript hebt, maar mensen op het verkeerde been zetten door onervarenheid misschien wel.

Maar naar mijn idee is het ook laakbaar als je dingen roept op basis van anciënniteit zonder wezenlijke ervaring.

Dit is een forum.
Op een forum help je elkaar zo goed mogelijk.
Niet meer en niet minder dan dat. "That's all" zeggen ze in het buitenland.

Enige tijd geleden was er discussie omtrent de levensvatbaarheid van dit forum. Facebook was de grote concurrent?
Misschien zijn we zelf onze grootste concurrent.

Ooit was ik het eerste lid waar een bericht van verwijderd werd. Door het taalgebruik meen ik.
Als het beleid niet veranderd is kan dit bericht ook verwijderd worden.

Maar dan is het forum echt dood nu.
Veel wijsheid Beheerders, Moderators en Beheersers.


Vriendelijke groet,

Peet.
_________________
3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Pieter H



Geregistreerd op: 05 Sep 2012
Berichten: 161
Woonplaats: Lunteren

BerichtGeplaatst: Di 06 Dec 2016 21:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat de levensvatbaarheid van het forum betreft is er de laatste weken een meer dan gemiddelde activiteit merkbaar. Positief!
En dan de BIOD's zelf. Inderdaad een caravanmerk dat vaak erg ideaal voorgesteld wordt. Ook de onze heeft zo zijn tekortkomingen. Ook weleens rot hout vervangen (achter koelkastroosters) maar nog geen lekkage bij de sierstrippen of deur. Verder zijn veel onderdelen toegepast die ook bij andere caravanmerken gebruikt wordt.
Wat het echte verschil is tussen een BIOD en andere caravans is toch zijn 'onverwoestbare' eenvoudig herstelbare constructie en natuurlijk zijn restwaarde. Al rot alles weg dan blijft de polyester schaal toch nog overeind. Het overleeft zelf kleinere en iets grotere ongelukken. Wat ik lees is de oude 3-kleur van Lex nog een prima caravan, de Albino van Hans Plantinga is op zijn zijkant terechtgekomen en heeft dat ook relatief ongeschonden overleefd. En de deuk in het dak van die van Joop Brand is ook weer verdwenen als sneeuw voor de zon. Een 'gewone' caravan kan er gewoon niet aan tippen!
_________________
BIOD 420 TLH 1999
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Di 06 Dec 2016 23:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Wat het echte verschil is tussen een BIOD en andere caravans is toch zijn 'onverwoestbare' eenvoudig herstelbare constructie

Daar kan ik over meepraten. Shocked
Welke kluns rijdt er nou een overhead deur uit de sponningen?
Hoefde ik niet te vergoeden. (waarschijnlijk uit medelijden)
M'n vorige caravans van aluminium zouden helemaal total-loss zijn.
Op de Autobahn van achteren aangereden, juist op het sterkste gedeelte bij het achterlicht, alleen het licht kapot en een paar weg te poetsen rubber strepen van de autoband, spatbord auto in de kreukels. Alu caravans zouden total-loss zijn.
Mijn caravans waren nooit verzekerd.
De vergoeding zou in het laatste geval natuurlijk vanwege de leeftijd caravan nihil zijn.
Daarna ben ik de caravan met andere ogen gaan bekijken.
Wat ik meer kreeg bij verkoop dan 1 euro was pure winst. Very Happy
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.