"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Albino kozijnen gepoetst

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BartP



Geregistreerd op: 26 Nov 2017
Berichten: 66
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Do 28 Jun 2018 12:35    Onderwerp: Albino kozijnen gepoetst Reageren met citaat

Afgelopen week even met de Albino erop uit geweest en op de camping de groenig geworden raamkozijnen weer mooi zwart gekregen met Turtle Wax voor zwarte auto's. Hij ziet er weer uit als nieuw, want juist die kozijnen toonden wat te retro. Ook de kozijnen rondom van nieuwe zwarte siliconenkit voorzien. Ook veel beter. Nu nog binnenkort een wax beurt voor het witte gedeelte. Very Happy Op Caravantrekker las ik dat Huub van Elswijk Honingwas adviseerde. Is dat hetzelfde als bijenwas? Of smeren anderen ook andere wax (welke) op de Biod's. Vorige kampeersessie ook de wc tank vervangen. Dat is ook een verschil in frisheid. De wc deur en de kleding kastdeur, die ik ook een vorige keer al had verwijderd, mis ik helemaal niet. De caravan is nu meer open als een loft Wink Wel een zwaar gordijntje in de wc deur opening gedaan voor privacy en voor als het koud wordt en om teveel aan licht vanuit de wc ruimte te stoppen. Tot nu toe ben ik pas één BIOD in het wild tegen gekomen. Dat was een Nomade die met grote snelheid voor me reed. De BIOD's mogen toch nog wel de weg op hè? Very Happy
_________________
Vriendelijke groet,
Bart

BIOD 420TLH 2002
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Za 30 Jun 2018 16:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Honingwas, honeywax,bijenwas,beeswax enz.Meningen waren een paar jaar geleden erg verdeeld.
Zelf heb ik toen bijenwas geprobeerd (ook naar aanleiding van het artikel van Huub van Elswijk) was wel voor meubels, vond het rot spul, was ontzettend moeilijk uit te wrijven en nog duur ook.
Gebruik eigenlijk altijd Turtle Wax, ook voor de auto's, niks mis mee en niet te duur.
Van te voren misschien een lichte cleaner gebruiken, Commandant is prima.

Voor de grapjassen, ook voor m'n fiets. Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
BartP



Geregistreerd op: 26 Nov 2017
Berichten: 66
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Za 30 Jun 2018 23:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ga geen Commandant gebruiken op de gelcoat. De Albino voelt nog voldoende glad aan voor alleen een goede wasbeurt. Ik herinner me nu ook weer dat Riwax RS10 (voor de boot) erg goed moet zijn. Dus die zal ik kopen.
_________________
Vriendelijke groet,
Bart

BIOD 420TLH 2002
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 01 Jul 2018 00:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Gently Poets is ook erg goed.
Terug naar boven
Pieter H



Geregistreerd op: 05 Sep 2012
Berichten: 161
Woonplaats: Lunteren

BerichtGeplaatst: Zo 01 Jul 2018 12:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Denk dat Huub van Elswijk de Honeywax bedoelde die ook gebruikt wordt als losmiddel in de mallen (zie https://www.harjonpolyester.nl/honey-wax-104-hw400.html)

Zelf gebruik in altijd de Seapower producten. Tegenwoordig ook verkrijgbaar bij de Gamma en bol.com. Eén keer per jaar de super polyboat wax. Is wel een hele klus...
_________________
BIOD 420 TLH 1999
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
BartP



Geregistreerd op: 26 Nov 2017
Berichten: 66
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Zo 01 Jul 2018 17:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Niet normaal wat een goede informatie! Smile Sowieso was ik inderdaad benieuwd waar Huub het precies over had gehad. Maar Seapower bij Gamma is helemaal te gek. Smile Klinkt als heel goede wax. Bedankt Pieter!
_________________
Vriendelijke groet,
Bart

BIOD 420TLH 2002
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Wo 11 Jul 2018 12:54    Onderwerp: Re: Albino kozijnen gepoetst Reageren met citaat

Ik poets de Albino kozijnen af en toe met zwarte schoenpoets. Goed uitwrijven en er zit weer geruime tijd een zijdeglans op.
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.