"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

vragen biod 350 tl
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
peetenpeet.s



Geregistreerd op: 07 Mrt 2019
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: Zo 10 Mrt 2019 23:15    Onderwerp: vragen biod 350 tl Reageren met citaat

Doordat ik hier nu met de Biod ben begonnen op te knappen, blijven toch wel een paar vragen open staan:

-ik zoek zelf al wat uit op het internet, maar ik ben nog geen mooie gedetailleerde foto's tegengekomen van dingen die ik aan moet pakken en waar ik dus ook heel benieuwd naar ben hoe het eruit hoort te zien (ivm het opknappen). Ik zou het leuk vinden als ik tips zou krijgen.

1. Ik heb al gezien dat er 2 verschillende typen scharnieren in de deur zitten. Voordat ik met de deur (ivm het wijken van de deur) aan de slag ga, wil ik eerst zorgen dat ik 2 originele scharnieren in de deur gezet heb.
Ik hoop dat er iemand eventueel een foto zou kunnen maken van de scharnieren die erin horen te zitten, omdat ik niet weet wat er origineel in hoort te zitten. an kan ik mijn vraag bij het biodmagazijn uitzetten, of verder zoeken met het voorbeeld als hij niet voorradig is.
Misschien is er al iemand die ervaring heeft met een deur die wijkt.

2. Tevens is de binnenkant bij de deur echt niet netjes afgewerkt en hoop ik dat er iemand ook hiervoor zo aardig zou zijn om een paar gedetailleerde fotos te maken van hoe het er wel hoort uit te zien.

3. Ik wil tevens wel nog de originele stickers laten snijden die op de Biod 350 Tl model 1983 thuis hoort. Ik kom in dit forum maar 1 sticker tegen voor dit modeljaar en dat is volgens mij (via google zitten zoeken) de kleine sticker met het rood bij de ingang van de caravan. Ik zou graag willen weten of er nog meer stickers op thuis horen, omdat 1 sticker mij zo weinig lijkt en eventueel een foto van de overige stickers.
Ik had wel de lange stickers met de gouden bies gevonden, maar als ik, het goed heb zijn die voor een later model.

4. Er zijn bij ons 4 slotjes kapot van de bovenkastjes boven de zitruimte. Dat is het plastic (bruine) deurgreepje met het vierkante gat. Het mechanisme is nog goed, echter alleen het plastic greepje ( 4 st dus) is kapot. Heeft iemand die toevallig nog liggen? Zet ook de vraag nog wel uit bij het biodmagazijn.

5. Heeft er iemand ook een goede ervaring met een aangekocht luifel boven de deur. Ik wil er 1 samen met mijn schoonpa maken, maar misschien heeft iemand wel een tip met een luifel wat te koop is.


Ik weet het. Het zijn heel veel vragen, maar ik ben heel enthousiast om er iets moois van te maken. Jullie zullen mij dus vaker op dit forum gaan zien.
Ik zal kijken of ik nog foto's geplaatst krijg van het opknappen.
Ik zal tevens kijken of ik foto's kan plaatsen van hoe de caravan nu afgewerkt is en zoals het dus niet hoort te zijn.

Ik hou mij aanbevelen voor tips en vind het leuk om nu deel uit te maken van dit forum.


groeten,

Peter
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 11 Mrt 2019 01:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Het kan wel zijn dat de deur wat wijkt, maar wat me belangrijker lijkt: Lekt hij dan ook? BIOD deuren wijken vaak wat, maar lekken zelden en als je daar aan gaat werken, weet je maar nooit....
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 11 Mrt 2019 01:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Stickers. Heb je de Tips op http://rilexm.eu/biod al bekeken?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
peetenpeet.s



Geregistreerd op: 07 Mrt 2019
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: Di 12 Mrt 2019 17:56    Onderwerp: Reageren met citaat

hij lekt ook, dus wil het zeker gaan verhelpen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
peetenpeet.s



Geregistreerd op: 07 Mrt 2019
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: Di 12 Mrt 2019 18:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex M schreef:
Stickers. Heb je de Tips op http://rilexm.eu/biod al bekeken?


Die had ik ook al gevonden. Voor model 1983 kom ik hierop alleen de ovale sticker tegen met het rode vlak en het steigerend paard.
Is dit de enige sticker die op mijn model thuishoort. Volgens mij is dit een kleine sticker links van de deur.

Als ik foto's van de stickers heb van mijn modeljaar, kan ik ze laten snijden
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 12 Mrt 2019 19:19    Onderwerp: Reageren met citaat

BIOD werd gemaakt in de sociale werkplaats. In die periode onder de paraplu van Avento. De bestickering heeft in de loop der tijd nogal veranderingen ondergaan. Bij het eerst bb-model (de 300) in 1980 werd, voor zover ik kan zien, alleen de sticker met paard en rode cirkel en BIOD in zwart ernaast gebruikt, achterop. Later is overgaan op de 'streep'-stickers met daarin de letters BIOD (in verschillende letterypes). Ik zou niet durven gokken hoe de bestickering in 1983 was. Maar waarom zo nauwgezet? Pas de bestickering toe die er bij past en je zelf het leukst vindt? Daar zat BIOD toentertijd echt niet mee.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
peetenpeet.s



Geregistreerd op: 07 Mrt 2019
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: Di 12 Mrt 2019 21:03    Onderwerp: Reageren met citaat

nu behandel ik mijn caravan eigenlijk even pietluttig als mijn motor.Smile
ik denk dat je gelijk hebt en degene uit moet kiezen die ik het mooist vind.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
peetenpeet.s



Geregistreerd op: 07 Mrt 2019
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: Wo 13 Mrt 2019 23:01    Onderwerp: Reageren met citaat

https://www.flickr.com/photos/164564841@N05/albums


hierin staan foto's van de dingen die door mij gevraagd worden.

groeten

Peter
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 14 Mrt 2019 01:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Xienix!
Terug naar boven
peetenpeet.s



Geregistreerd op: 07 Mrt 2019
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: Do 14 Mrt 2019 15:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Als ik in deze post op de link klik, komt wel het album tevoorschijn.

Waarom geen systeem waarin gewoon foto's van de schijf opgehaald kunnen worden. Ik heb een hoop moeite gedaan om het op deze manier te regelen.

Volgens mij moet je gewoon op het album uitkomen.

groeten

Peter
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
peetenpeet.s



Geregistreerd op: 07 Mrt 2019
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: Do 14 Mrt 2019 16:00    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb op flickr een openbare groep gecreëerd.
Misschien wil iemand het nog een keer proberen om op de link te klikken.
Ik zou graag willen weten of hij nu wel zichtbaar is.

groeten

Peter
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Do 14 Mrt 2019 23:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb wel deze openbare group gevonden, maar er staat dat er nul foto's aanwezig zijn...
Klik!
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
peetenpeet.s



Geregistreerd op: 07 Mrt 2019
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: Vr 15 Mrt 2019 17:00    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb via deze link nu er gelijk foto's in gezet. Ik dacht dat ik deze er al in had gezet, maar was toch niet goed gegaan. Ik hoop dat jullie het nu kunnen zien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JoBastings



Geregistreerd op: 26 Aug 2017
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: Vr 15 Mrt 2019 18:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog steeds niets te zien. Kan t zijn dat er ïets"op openbaar gezet moet worden?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 15 Mrt 2019 19:25    Onderwerp: Reageren met citaat

As soon as peter Stam puts the camera down, we may have an album to view.

Dit is de boodschap bij verder een hoop wazigheid.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.