"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

raamkozijnen behandelen/coaten

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
NandaWubbe



Geregistreerd op: 05 Mrt 2019
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Do 08 Aug 2019 14:42    Onderwerp: raamkozijnen behandelen/coaten Reageren met citaat

De raamkozijnen van onze BIOD T420 zijn ontzettend dof en grijs aan het worden. Welk middel/materiaal kunnen we het beste gebruiken ter bescherming tegen zon- en weersinvloeden en verdere verkleuring?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter H



Geregistreerd op: 05 Sep 2012
Berichten: 161
Woonplaats: Lunteren

BerichtGeplaatst: Vr 09 Aug 2019 09:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb al het nodige geprobeerd maar hooguit met tijdelijk resultaat. In ieder geval kun je ze weer wat opfleuren door ze met een paar wondersponsjes (kruidvat, aldi) goed schoon te maken. Dan gaat meteen het verweerde toplaagje eraf en worden ze weer mooi glad (en redelijk zwart). Daarna beschermen met een wax soort die niet wit afgeeft. Zelf heb ik de laatste keer 3M Perfect-it Boat Wax gebruikt die ik meteen na het opbrengen niet laat opdrogen maar meteen uitpoetste.
_________________
BIOD 420 TLH 1999
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jeroenhog



Geregistreerd op: 27 Mei 2009
Berichten: 30

BerichtGeplaatst: Za 10 Aug 2019 20:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik gebruik al jaren Oke wax voor kunststof onderdelen. Na opbrengen met de bijgeleverde spons wordt alles weer diepzwart en waterafstotend.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.