"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Standaard voortenten Bruikbaar?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Exterieur (polyester, verf, kleuren, kit, hang- en sluitwerk)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rob Kühl



Geregistreerd op: 20 Mei 2005
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Vr 20 Mei 2005 13:39    Onderwerp: Standaard voortenten Bruikbaar? Reageren met citaat

Crying or Very sad
Spoed.
Ik wilde een standaard voortent kopen bij Vervat een Gerjak.
Helaas melde de verkoper na consultatie van de fabrikant, dat deze standaardvoortent niet op een BIOD 420 TD zou pasen.
Ik ben er bijna voor 95 % zeker van dat het geen problemen zou opleveren.
Maar als het niet gaat ben je je geld kwijt en zit je met een niet passende tent.
Wie kan mij met spoed over eventueel zijn of haar ervaringen met standaard voortenten op de 420 TD bouwjaar 1999 doorgeven.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Rob Kühl Weert
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 20 Mei 2005 16:38    Onderwerp: Re: Standaard voortenten Bruikbaar? Reageren met citaat

Rob Kühl schreef:
Wie kan mij met spoed over eventueel zijn of haar ervaringen met standaard voortenten op de 420 TD bouwjaar 1999 doorgeven.

Cees van der Mast heeft voor zijn 400TL (= 420TD wat betreft voortent) een standaardtent van Obelink gekocht.
Voor zover ik het goed begrepen heb, voldoet die goed.
Als Cees thuis is, zal hij waarschijnlijk zelf wel reageren.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 20 Mei 2005 17:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb een uitstekend passende standaardluifel.
Terug naar boven
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Za 21 Mei 2005 20:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste Rob,

minimaal eenmaal per week 'tsjek' ik de biod-site om te zien of er nog nieuws is. Dus... vond ik jouw noodkreet. Zoals Lex schreef, zijn wij (Jola en ik) - wij zijn namelijk in gemeenschap van goederen, dus ook van de BIOD getrouwd - in het bezit van een 400-er. Na lang zoeken, wikken en ook wegen is onze keus gevallen op een eigenmerk voortent (luifel met in- en uitritsbare zijwanden en voorwand) van de firma Obelink uit Winterswijk.
Heb nog even een ommetje gemaakt via hun site en er staan inderdaad weer een aantal tenten in. Onze tent was een 'Goldcamp' (eigen merknaam) met 3 jaar longlife (3 jaar en longlife spreken elkaar ietwat tegen) garantie. Met Ten Cate tenstdoek. Inclusief aluminium frame en stormband (aanhaakbaar, dus niet over de gehele voortent heen) kosste hij 467 euri en 90 eurocentimes.

Hij voldoet prima. Mocht je een foto wensen, dan graag even een mailtje, dan komt-ie per kerende mail. cees.vander.mast@wanadoo.nl

Hij is 240 cm. diep en is toen verkocht onder de naam Easy Extra, met een omloopmaat varierend van 810 - 835 cm. De omloopmaat van onze BIOD is exact 820 cm., maar het past perfect. Beter dan de 'Dorema' die we eerder hadden bij de BIOD 300TL.

Succes en we zien wel op het forum hoe het afloopt.

Cees en Jola
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Wo 22 Jun 2005 17:29    Onderwerp: Re: Standaard voortenten Bruikbaar? Reageren met citaat

Wij hebben sinds 2000 een Karsten opblaas-voortent aan onze Biod 420 TL. Degelijk en staat als een huis. Best handig op te zetten. Wij vinden hem vooral mooi door de vorm en door het ontbreken van gestreepte vlakken en gordijnen. De ramen van een Karsten sluiten met eenvoudige kleppen.
Wel genant als je het kompressortje laat brommen (dik kwartiertje). Is op te lossen met langere slang en kompressor in caravan of auto.

Ook hebben we een snel reisluifeltje. Zelf gemaakt.
Lap met 3 stokgaten.
Lengte: loopt links en rechts iets met de bocht mee.
Tip: pees aan beide zijden overlengte geven en met ogen, scheerlijn, spanring en pistonhaken aan handgrepen afspannen.
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)


Laatst aangepast door Hans Plantinga op Do 06 Jul 2006 12:55; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Johan de Jong



Geregistreerd op: 29 Nov 2004
Berichten: 125
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Do 23 Jun 2005 01:13    Onderwerp: opblaastent Reageren met citaat

Hans , kun je iets meer zeggen over die Karstenopblaastent. Gewicht grootte prijs etc, ik werk nu met een Isabella en een stalen frame met wel veel ruimte 4.20x2.50 maar het kost even tijd om dat geval op te zetten.
_________________
Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 23 Jun 2005 07:27    Onderwerp: Re: opblaastent Reageren met citaat

Johan de Jong schreef:
Hans , kun je iets meer zeggen over die Karstenopblaastent. Gewicht grootte prijs etc, ik werk nu met een Isabella en een stalen frame met wel veel ruimte 4.20x2.50 maar het kost even tijd om dat geval op te zetten.

Johan, er staat er een te koop, weliswaar voor een Nomade, maar zo'n tent is goed te vermaken, indien nodig, door Karsten.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Exterieur (polyester, verf, kleuren, kit, hang- en sluitwerk) Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.