"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Een draadje voor donkere dagen met hoog oh-gehalte ;-)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov 2005 13:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter,
Ja, ik moet er nog maar eens diep over nadenken.
Veer Puttgarden kan je in een dag pakken, en de volgende ochtend sta je in Helsingor.
Dat kasteel in Helsingborg, naast de veerponten, heb ik bezocht in 1965 ,
heeft een diepe indruk op me gemaakt, weet niet of het nog te bezoeken is, maar het is de moeite (volgens mij) waard.
Mooie foto's op die sites.
Wendy,
Ik vond het een hele belevenis om naar het hoge noorden te gaan, uiteraard weet ik je route niet, maar misschien is het volgende wel/niet bekend bij je, als je in de buurt van Geiranger en Andelsnes komt, rij er eventueel voor om , het is daar schitterend.( en een beetje toeristisch uiteraard)
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov 2005 13:31    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
als je in de buurt van Geiranger en Andelsnes komt, rij er eventueel voor om , het is daar schitterend.( en een beetje toeristisch uiteraard)

Er is in Hellesylt een aardige camping.
Vanuit Hellesylt gaat een veerboot door de Geirangerfjord naar Geiranger v.v. Prachtige tocht Very Happy
Als je daar als voetganger opgaat, vraagt niemand je naar een kaartje of om er een te kopen, bleek ons. Wij hebben het toen maar zo gelaten Embarassed
Alesund is ook zeer de moeite waard.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov 2005 13:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vond het juist geweldig om over de weg via Geiranger te rijden, in één woord: PRACHTIG!

Voor de rest moet je je van de reis naar de Noordkaap niet te veel voorstellen. Noorwegen heeft van de poolcirkelpassage op de E6 een enorm touristisch "circus" gemaakt. Het lijkt in niets meer op de oude chauffeurstaveerne op de "oude" E6, aan de andere kant van de spoorbaan. Boven Trondheim wordt Noorwegen wat minder uitbundig, maar het blijft een mooi land. Ook de Noordkaap is niet echt de moeite waard, het drielandenpunt bij Vaals is een stuk interessanter.
Maar ja, wie zich heeft voorgenomen om die Noordkaap te gaan bezoeken, stapt nooit meer van dat voornemen af Wink
Na de Noordkaap terug"dwarrelen" door Finland, Zweden en later, op de hoogte van Trondheim, weer door Noorwegen is een schitterende reis, vooral als je dan de kustlijn gaat volgen.

Het is een land om eeuwig heimwee naar te hebben!
Terug naar boven
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov 2005 13:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Ja, ik moet er nog maar eens diep over nadenken.
Veer Puttgarden kan je in een dag pakken, en de volgende ochtend sta je in Helsingor.


Toch is het wel de moeite waard om na te gaan of het bij jou vandaan via Groningen inderdaad niet sneller is via de Grote Belt, om daarna het veer van HelsingBorg te pakken. Afgelopen jaar werd ik door mijn GPS al vanaf Utrecht langs die route geleid en dat was een prettige route.
Normaal gesproken zou jij ook via Enschede reizen?
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov 2005 14:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Draadje met oh gehalte??
Nou, dat is snel omgeturnd naar emoties en terugblikken op mooie vacanties.
Uit de Flevopolder, Groningen, Bremen, Hamburg.
Uit Geiranger heb ik het rondje gedaan, zuidelijk naar Hellesylt, overgestoken, en weer terug naar Geiranger.
Dat is waar, wil je naar de Noordkaap, dan ben je daar niet meer vanaf te brengen.
In mindere mate: Land's end, 1980. John O'Groats, 2000, Finisterre, 1997.
Gibraltar, 1998. De Duitse Noordkaap, Rügen. 2004 (zo noemen de Duitsers dat puntje) Very Happy
En het duurt nog allemaal zo lang Sad
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov 2005 14:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij hebben de route over Frederikshavn - Gotenburg (Stena, 3 a 4 uur) v.v. gedaan.
Zeer aangenaam en toen heel betaalbaar. Very Happy
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Egbert



Geregistreerd op: 30 Aug 2005
Berichten: 72

BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov 2005 14:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij zijn met de boot van Puttgarden naar Rodby en van Helsingor naar Helsingborg gegaan in het hoog seizoen zonder reserveren. Geen enkel probleem.
De combi-kaart voor beide boten maakt het voordeliger.

's Morgens om 6.00 uur weg 's middags om 14.00 uur op de camping in Zweden. (zonder caravan) proost

Nou maar eens kijken hoe lang je erover doet met caravan. indewar
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov 2005 14:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Een van de meest imponerende zaken die ik me herinner, is de Trollwand.
Zoekend op internet kwam ik bij deze fotoserie uit. IJzingwekkend jazeker
http://kc85-2.inf.tu-dresden.de/gallery/norway04
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov 2005 15:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
's Morgens om 6.00 uur weg 's middags om 14.00 uur op de camping in Zweden.


Toen ik nog snelle wagens reed en wat vaker bij mijn familie in Kopenhagen op bezoek ging, duurde m'n allersnelste rit 8 uur. De familie woont op 10 minuten van de snelweg... Dan reed ik in Duitsland zoveel mogelijk 180 en had onderweg nauwelijks files en reed zo de boot op in Puttgarden. Bovendien kende ik de route als mijn broekzak. Zonder files in Nederland rijd ik in zeven kwartier naar Assen.

Egbert, je moet die dag alle records gebroken hebben!

Waarmee ik dus wil zeggen, dat noch jij, noch ik het over een standaard autoreis hebben en dat je voor de reis naar Kopenhagen vanuit mijn woonplaats nu 10 uur moet rekenen, ondanks de vele nieuwe stukken snelweg. De eerste camping in Zweden heb je dan op z'n snelst in 11 uur te pakken.

Met de caravan doe je dat allemaal het beste in twee keer, met bijvoorbeeld de eerste overnaching op het prachtige Deense eiland Mon. Er moet nog wel ff een schuine streep door die o...
Terug naar boven
wendy



Geregistreerd op: 10 Nov 2004
Berichten: 77
Woonplaats: Uden

BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov 2005 16:40    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
Peter,
Wendy,
Ik vond het een hele belevenis om naar het hoge noorden te gaan, uiteraard weet ik je route niet, maar misschien is het volgende wel/niet bekend bij je, als je in de buurt van Geiranger en Andelsnes komt, rij er eventueel voor om , het is daar schitterend.( en een beetje toeristisch uiteraard)

we gaan met 2 stellen en dus 2 burtons w.s. over de bruggen en dan zo snel mogelijk naar de E6. wij willen de echte noordkaap dit keer bezoeken (= een dag lopen op en neer) en het andere stel gaat naar de commercielle noordkaap met de auto.
onderweg overnachten in hutten en een stuk via finland en dan weer richting noorwegen /zweden.
hangt van de baas af hoeveel tijd ik heb (hoop op 4 weken zodat we mooie punten goed kunnen bekijken)
maar 2 jaar geleden was onze 1e camping bij Malmo met uitzicht op de brug Razz
_________________
extase 2L bezitster
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov 2005 17:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Met de caravan?
Dan kan je de volgende dag om ongeveer 14.30 in Göteborg zijn.
Hebben we in 1986 gedaan, gereden tot ongeveer 50km. onder Frederikshaven, de volgende ochtend de boot en de rest ging vanzelf.
Het kan nog sneller Kiel/Oslo sta je s'morgens in Oslo, maar dat is voor dit persoontje een beetje te hoog gegrepen met de caravan.
Wendy, die camping in Malmö heb ik ook gestaan, aan de wegbewijzering kwam geen eind, vrij grote drukke camping, met een klein weggetje naar het water waar vandaan je de brug zag. Malmö zelf heeft geen grote indruk op me gemaakt.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
wendy



Geregistreerd op: 10 Nov 2004
Berichten: 77
Woonplaats: Uden

BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov 2005 19:31    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
Met de caravan?
Dan kan je de volgende dag om ongeveer 14.30 in Göteborg zijn.
Hebben we in 1986 gedaan, gereden tot ongeveer 50km. onder Frederikshaven, de volgende ochtend de boot en de rest ging vanzelf.
Het kan nog sneller Kiel/Oslo sta je s'morgens in Oslo, maar dat is voor dit persoontje een beetje te hoog gegrepen met de caravan.
Wendy, die camping in Malmö heb ik ook gestaan, aan de wegbewijzering kwam geen eind, vrij grote drukke camping, met een klein weggetje naar het water waar vandaan je de brug zag. Malmö zelf heeft geen grote indruk op me gemaakt.

niet met de caravan (die blijft thuis)maar met de Burton (een zelfgebouwde sportwagen)(kijk maar op onze site)
pakken deze keer hutten en klein tentje voor nood bij ons. Wink
_________________
extase 2L bezitster
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov 2005 19:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Met de caravan doe je dat allemaal het beste in twee keer, met bijvoorbeeld de eerste overnaching op het prachtige Deense eiland Mon. Er moet nog wel ff een schuine streep door die o...


ø

Niks te danke...
Had 'm hier nog liggen...
Wink
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov 2005 19:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Jajah, mag toch, kijk maar naar de titel van deze draad...
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov 2005 19:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Wendy,
Dat begreep ik, je zal onderweg veek bekijks hebben.
en reken er maar op dat de Nederlanders daar boven naar je beginnen te zwaaien. Meestal de camper-man. Men voelt het toch nog steeds als een aparte gewaarwording om daar rond te tuffen.
Neem een goede racebril mee.
Hoop niet dat je aangevallen wordt door de Finse Luchtmacht. Very Happy
Je site had ik uiteraard al lang gezien.
Met de caravan. Dat sloeg op Peter en Egbert . Kan je opschieten met de caravan? En toen dook ik in mijn memoires, zo te zeggen. Very Happy
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 2 van 9

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.