"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Advies gevraagd over het dichten van gaatjes in polyester.

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Exterieur (polyester, verf, kleuren, kit, hang- en sluitwerk)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dick Extase



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 103
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

BerichtGeplaatst: Zo 02 Nov 2003 02:04    Onderwerp: Advies gevraagd over het dichten van gaatjes in polyester. Reageren met citaat

Hoe kan je het beste (schroef)gaatjes in de polyesterbody dichten? Is een plamuurmiddel uit de autoshop voldoende? En is voor de afwerking nog een speciale verf nodig i.v.m. de polyester onderlaag?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 02 Nov 2003 08:52    Onderwerp: Re: Advies gevraagd over het dichten van gaatjes in polyeste Reageren met citaat

Dick Extase schreef:
Hoe kan je het beste (schroef)gaatjes in de polyesterbody dichten? Is een plamuurmiddel uit de autoshop voldoende? En is voor de afwerking nog een speciale verf nodig i.v.m. de polyester onderlaag?

Dick, als je Engels kunt lezen, op http://biod.net staat in de rubriek Tips een document over reparatie van de romp. Dat dekt waarschijnlijk alles. Maar ik zou mij kunnen voorstellen dat voor kleine schroefgaatjes autoplamuur ook volstaat, hoewel ik niet weet wat voor spul dat is.
Terug naar boven
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 02 Nov 2003 15:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Dick,
al jarenlang gebruik ik een elastisch blijvende verlijmende kit voor de meest uiteenlopende toepassingen. Die kit is in een paar kleuren te koop. Het hecht op de meeste ondergronden en is goed overschilderbaar.

Het is "One for All" van Bison. Praxis heeft het altijd op voorraad.

Ik heb er bijvoorbeeld mijn nummerplaat mee vastgelijmd. Maar ook steeds opnieuw opentrekkende naden zijn er heel mooi mee af te kitten.
De hechting is erg goed, de elasticiteit is nagenoeg gelijk aan die van siliconenkit.

Het nadeel van siliconenkit is, dat het niet overschilderbaar is en ook van de plekken waar je met je siliconenvingers bent geweest zal op den duur de verf loslaten als je het niet meteen goed schoonmaakte voor het schilderen.

Groeten,
Peter
Terug naar boven
Dick Extase



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 103
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

BerichtGeplaatst: Zo 02 Nov 2003 22:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Very Happy Lex en Peter, dank voor de tips, ik zal er dankbaar gebruik van maken! Groet van Dick.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Exterieur (polyester, verf, kleuren, kit, hang- en sluitwerk) Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.