"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Een wand-GAS-stopcontact aanbrengen

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Technisch (elektriciteit, gas, water , e.d.)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Za 16 Sep 2006 00:17    Onderwerp: Een wand-GAS-stopcontact aanbrengen Reageren met citaat

Soms is het prettig om een keuken aan de foute kant te hebben. Met foute kant bedoel ik de tentkant, omdat daar dan ook alle warmte van de koelkast langs komt, om maar te zwijgen van de rookgasafvoer....

In dit geval had ik er dus gemak van, want ik wilde een gascontactdoos in de wand.
Het keukenkastje zit bij onze caravan dus rechts en aan de binnenkant vinden we dus niet alleen onnoemelijk veel keukenspullen, maar ook een gaskranenblok met een afgedopt eind.

Om verder te kunnen bouwen, moet die dop er af en een slangpilaartje met buiseinde er in. Dat kan met dezelfde moer en een knelringetje.
Daarna bepaal je aan de buitenkant de meest ideale hoogte en beoordeel je aan de binnenkant, of dat een werkbare plek is.

Op de werkbare plek boor je op de goede hoogte een 8 mm gat en steekt daar het vaste buisje van het stopcontact in en zodra dat zit, doe je een paar stappen terug en je kijkt of de doos recht zit. Met een dunne viltstift teken je de zaagsnede af en je boort met een driemillimeterboortje de bochten uit en zaagt de rest op je eigen manier even uit. zaag aan de buitenzijde van je lijntje, anders ben je achteraf nog een half uur bezig met het op maat vijlen van het gat.

Het stopcontacht is voorzien van een eigen pakking tegen inwateren, maar die negeer ik altijd en deze keer heb ik die volgespoten met de butylkit, die ik van mijn dakluik over had.
Vervolgens heb ik met vier zelfborende parkers het spul luchtig aan het polyester geschroefd en de kit lekker laten uitwellen.

Daarna aan de binnenkant met behulp van slangenklemmen de slang aangebracht en toen op mijn horloge gekeken.
Het heeft me, inclusief het uitruimen van het kastje, anderhalf uur gekost.
Zoals je weet duurt in- en opruimen altijd langer, dus dat heb ik voor de volgende dag bewaard. Het viel mee, met een uurtje was alles aan kant.

De rest vind je vanzelf uit en kost je een kwartier: een snelkoppelingsbuisje aan een voorbereide slang maken en daarna de hele boel zeepsoppen...
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Technisch (elektriciteit, gas, water , e.d.) Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.