"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Een nieuwe gebruiker met een BIOD 350TL met bloemstickers ?
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ouwe Hippie



Geregistreerd op: 08 Mrt 2007
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Ma 12 Mrt 2007 11:53    Onderwerp: Een nieuwe gebruiker met een BIOD 350TL met bloemstickers ? Reageren met citaat

Welnee, zo bont maken we het niet, hooguit dat er ooit een sticker "Ouwe Hippies" op komt.

Maar goed, ik ben dus een Ouwe Hippie van 57 en Mw. Ouwe Hippie is 54. Wij wonen sinds 1983 in de prachtige Hoeksche Waard zo'n 8 km ten zuiden van mijn geboorteplaats Rotjeknor.

In 1979 wilden we al een BIOD maar die was toen net even te duur dus werd het een Avento Moyenne Exclusief. Tot en met 1983 hebben wij ons op de europese wegen met deze caravan keurig gedragen tot het caravanloze tijdperk aanbrak.

Een caravan bleek in de vakanties telkens weer een groot gemis dus na jaren "Zimmer oder Ferienwohnung frei" besloten we in 2001 toch maar eens een caravan te huren en de franse wegen (mede) onveilig te maken. Mijn kennis van de franse taal, na een 30 jaar durende "duitstalige periode", reikte niet verder dan "Je perdu mon portemonnee sut le trottoir dans la mayonaise". Lastig maar ach. Wink

Dat beviel prima maar na een jaar of 3 ging dat lichamelijk niet zo goed meer en vielen we terug op het huren van stacaravans, chalets, bungalows en villa's in Zuid-Frankrijk.

Dit jaar was dat ook de bedoeling maar om nu wéér 3 weken op 1 plaats te vertoeven, nou nee en wat is dan de logische stap? Toch weer een caravan.

Zoeken naar dé caravan is niet moeilijk de keus was óf Avento óf een BIOD en toen we een BB'tje uit 1986 zagen staan waren we op slag verliefd en was de koop snel beklonken.

De caravan staat in een vrij donkere stalling en oogt goed. Deze week maar eens kijken wat er aan moet gebeuren, niet veel hoop ik. Vragen komen dus nog wel.

De komende vakantie, september, wordt een test of met de caravan op vakantie nog wil lukken ondanks een zooi hernia's zoniet dan is het "adieu sweet BIOD". Daar ga ik echter niet vanuit.

Tips staan er volop op dit forum en ik zal proberen alle topics nauwgezet te lezen om dubbel vragen te vermijden. Een eerder gestelde vraag is echter niet uit te sluiten en daaroim alvast "sorry" voor het geval dat.
_________________
BIOD 350 TL 1986 per 2 april 2010 voorafgegaan door een SKODA YETI 1.2 DSG Active+
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Ma 12 Mrt 2007 20:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Welkom Ouwe Hippie! Veel plezier met jullie Biod gewenst en we hopen op foto's als de caravan uit de donkere stalling komt!!
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Ouwe Hippie



Geregistreerd op: 08 Mrt 2007
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Ma 12 Mrt 2007 23:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat gaat zeker gebeuren. Ik zoek dan ook nog een foto van onze Avento erbij.

Het was gewoon weer "thuiskomen" in de BIOD want hij lijkt er van binnen als twee druppels water op.
_________________
BIOD 350 TL 1986 per 2 april 2010 voorafgegaan door een SKODA YETI 1.2 DSG Active+
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pm3



Geregistreerd op: 02 Jan 2006
Berichten: 259
Woonplaats: Heusden

BerichtGeplaatst: Di 13 Mrt 2007 09:48    Onderwerp: Reageren met citaat

OH (bij die afkorting denk ik meestal heel wat anders) Welkom bij de club die geen club is, ofzo... Lex weet dat vast beter te verwoorden. Wink

Een BB uit 1986, leuk! Wij kochten vorig jaar een Excellent uit 1981, en daar bleken de asrubbers aan vervanging toe te zijn, iets waar je op moet letten.
Veel kampeerplezier!
_________________
vrgr, PP
BIOD Excellent 1981 met STABIFIX 3
recepten en reizen:
http://www.pm3.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Di 13 Mrt 2007 09:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
bleken de asrubbers aan vervanging toe te zijn,

Maf hoor. Heeft de B.B. niet
Van de oudere modellen is de B.B. een van de betere. Weet je.
Trouwens, welkom Ouwe Hippie. Smile
Hoewel ik het niet zo op hippies had. Maar dat terzijde. Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod


Laatst aangepast door joop brand op Di 13 Mrt 2007 10:07; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ouwe Hippie



Geregistreerd op: 08 Mrt 2007
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Di 13 Mrt 2007 10:01    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
Citaat:
bleken de asrubbers aan vervanging toe te zijn,

Hoewel ik het niet zo op hippies had. Maar dat terzijde. Laughing

(ex) Marinier?

Maarre.... als ik op de dam zou hebben geslapen was het in een caravan geweest. Very Happy

Bedenk me net, wat zou ik als (indertijd) Rotterdammer in 020 hebben te zoeken?
_________________
BIOD 350 TL 1986 per 2 april 2010 voorafgegaan door een SKODA YETI 1.2 DSG Active+
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 13 Mrt 2007 16:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Niet dat je het daar gevonden zou hebben, maar bijvoorbeeld een echte voetbalclub? Laughing Laughing Laughing Dat blijft voor 010 en 020 hetzelfde, ik ken mensen uit die tijd, die nog steeds in beide plaatsen lopen te zoeken!! Wink

Of ben jij zo kapot van dat 010-gebeuren, dan? Laughing Rolling Eyes Wink
Terug naar boven
Ouwe Hippie



Geregistreerd op: 08 Mrt 2007
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Di 13 Mrt 2007 17:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:

Of ben jij zo kapot van dat 010-gebeuren, dan?

Hmmm, daar heb je een punt. Het is daar op Zuid momenteel net GTST en daar kijk ik ook al niet naar.

Het alternatief is dan uiteraard Jules Deelder's SP AR TA, maar dat Kasteel is zo nep als Disneyland Parijs.

Resteert Dordrecht maar daar lopen schapekoppen op het veld te grazen. Wink
_________________
BIOD 350 TL 1986 per 2 april 2010 voorafgegaan door een SKODA YETI 1.2 DSG Active+
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 13 Mrt 2007 19:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Absoluut! Het is dan ook van pure armoe, dat ik ben gaan caravannen... Wink Met, uiteraard, Sparta als reservegenot. Zo ééns in de 5 jaar winnen ze van zowel 020 als 010, en dat is goed genoeg! Laughing
Terug naar boven
Ouwe Hippie



Geregistreerd op: 08 Mrt 2007
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Di 03 Apr 2007 20:40    Onderwerp: Reageren met citaat

En dan nu de eerste foto's.



Voor de aankoop had ik deze BIOD eigenlijk niet heel erg goed bekeken want in de stalling was het wat donker.




Het valt me eigenlijk allemaal best wel mee, van buiten zijn er niet al te veel of erge beschadigingen. Wat miniscule krasjes op de bruine band en op de spatschermen maar die zijn wel weg te werken met wat verf. Maar eens zoeken welk RAL-NUMMER dit bruin is.



Het overbekende sticker-probleem is ook op onze caravan aanwezig. Ik weet nog niet of ik er iets aan gaat doen en zoja, zeker niet dit jaar.

Ik kon even niet bij de achterkant dus die bewaar ik voor later.

De keuken is ook in prima staat



en het interieur ziet er ook goed uit.



De laatste dagen heb ik, na een grondige schoonmaak van de binnenzijde als eerste de bodem van de kastjes aan de binnenkant beplakt met plakplastic. Dit had ik ook bij onze Avento gedaan nadat er tijdens het rijden een pot Rinse Appelstroop in kapot was gegaan. Dat wil ik dus nooit meer.

Wat ik raar vond waren dat er boven de kastdeurtjes een zooi lelijke bevestigingsschroefjes zaten wat geen gezicht was. Daar heb ik met wat BISONTIX van die kleine plastic afdekrondjes op geplakt maar pas nadat ik aan de achterkant van de rondjes het "kruisje" had weggesneden omdat die dus niet in de schroeven pasten.

Hetzelfde verhaal daarna ook maar op de omlijsten van de deurstijl toegepast en ik moet zeggen, het is een klusje van niks maar het eindresultaat is geweldig. Raar dat BIOD dat nooit standaard heeft gedaan.

De binnenzijde van de deur bestaat uit een beklede plaat die met 18 chromen schroeven in een krans zijn vastgezet. Dat is dus geen gezicht en ik ben 2 dagen op zoek geweest naar nieuwe schroeven en witte afdekplaatjes. Probleem hierbij is dat de kransen vernieuwd worden of blijven zitten en er dus een klein plastic kapje overheen moet komen.

Niet te vinden, nergens niet. Op www.skiffy.com zie ik wel wat dingen staan die zeker bruikbaar zijn, alleen een detailhandel die ze levert heb ik nog niet gevonden.

Misschien dat de kapjes die de hemel van het plafond vasthouden ook geschikt zijn, maar ook die heb ik in de diverse bouwmarkten nog niet gevonden.

Ik heb in enkele kastjes wat anti-slip matjes gelegd. Kostbare zaak, € 1,49 voor een rol bij Marskramer of voor de meer gefortuneerden € 9,95 bij Campo.
_________________
BIOD 350 TL 1986 per 2 april 2010 voorafgegaan door een SKODA YETI 1.2 DSG Active+
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Di 03 Apr 2007 23:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Prachtig, ziet er mooi uit!!
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Ouwe Hippie



Geregistreerd op: 08 Mrt 2007
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Do 05 Apr 2007 08:11    Onderwerp: Reageren met citaat

En nu is de deur ook netjes. Very Happy

De schroeven met kapjes waren bij Hornbach wel te koop.

20 stuks (waarvan 2 als reserve) kostten me € 2,49 en is het Happy Hippie Home zeker weer € 50,= meer waard.

Ook 11 chocoladebruine tapijttegels gelegd en lijkt het interieur als nieuw. Ik wil nog eens goed kijken naar de kleine schroeven van het RVS-keukenspul wat daar nog aan kan gebeuren.

Een grote bus purschuim is nu ook op voorraad en ik denk dat ik toch eens ga proberen de vloer wat vol te schuimen als een al of niet tijdelijke oplossing voor de verende vloer.

Het kraakt nu van jewelste en ook de zitbanken etc. kraken vrolijk mee. Ik kan het laten zoals het is en na de vakantie in september beslissen wat ik met de caravan doe.

Gaat alles zoals ik hoop dan kan ik ook overwegen de vloer (deels) te laten vernieuwen. Misschien dat ik dan maar eens een prijsopgave moet laten maken door bijv. BIOD zelf als deze dat kunnen doen tenminste.

Jules Deelder zou van onze HHH zeggen; "Hoe verder ik keek, hoe mooier hij leek". Laughing
_________________
BIOD 350 TL 1986 per 2 april 2010 voorafgegaan door een SKODA YETI 1.2 DSG Active+
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 05 Apr 2007 09:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Ouwe Hippie schreef:
Een grote bus purschuim is nu ook op voorraad en ik denk dat ik toch eens ga proberen de vloer wat vol te schuimen als een al of niet tijdelijke oplossing voor de verende vloer.
Het kraakt nu van jewelste en ook de zitbanken etc. kraken vrolijk mee. Ik kan het laten zoals het is en na de vakantie in september beslissen wat ik met de caravan doe.
Gaat alles zoals ik hoop dan kan ik ook overwegen de vloer (deels) te laten vernieuwen. Misschien dat ik dan maar eens een prijsopgave moet laten maken door bijv. BIOD zelf als deze dat kunnen doen tenminste.

De wagen ziet er goed uit, OH.

Mbt de vloer: het is mogelijk dat delaminatie opgetreden is. De remedie is dan: zie http://www.caravanhandboek.nl bij Tips (Vloer injecteren).
Misschien is een extra verstevigingsbalk er onder voldoende.
Krakende meubels: losmaken en kraakvrij vastmaken. Het simpelst is waarschijnlijk een stuk zeep langs de contact makende delen halen.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 05 Apr 2007 10:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Als daar al een sandwich vloer onder zit, is het waarschijnlijker, dat je het kan redden met een ondersteunend balkje.
Waarschijnlijk staat de werkwijze nog wel ergens hier omschreven.
Zomaar een vloer met purschuim injecteren is niet handig, omdat dit schuim ongemd uitzet en grote, onnodige schade aan de vloer kan veroorzaken!!!
Terug naar boven
Ouwe Hippie



Geregistreerd op: 08 Mrt 2007
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Di 03 Mei 2011 00:25    Onderwerp: Re: Een nieuwe gebruiker met een BIOD 350TL met bloemsticker Reageren met citaat

Ouwe Hippie schreef:
Welnee, zo bont maken we het niet, hooguit dat er ooit een sticker "Ouwe Hippies" op komt.

En die sticker is er uiteindelijk niet gekomen want onze BIOD 350 TL de Luxe staat o.a. op Marktplaats te koop.

Niet om reden dat we hem zat zijn, integendeel. Het gaat ons echt aan het hart hem weg te doen.

Het almaar ouder wordende lichaam liet niet toe dat er 's avond met kussens en dekbedden moet worden gevochten om een slaapplaats te maken. Het op zijn plek zetten en de pootjes uitdraaien ging evenmin gemakkelijk.

Vanaf 14 mei a.s. hebben we een Bergland Nevada 400 die ietwat aan mijn handicap is aangepast.

Aan de buitenkant is er een mover te vinden en de schroefdraad en de locatie van de steunen zijn aangepast. Makkelijker bereikbaar en lichter hanteerbaar.

Binnen is er naast een treinzit met nu een vast bed voorzien van lattenbodems en een orthopedisch matras.

Dit maakt het voor mij mogelijk nog wat langer met een caravan op vakantie te gaan. Komt mooi uit want dit jaar is ons zgn proefjaar en als het lukt gaan we volgend jaar veel meer op pad dan de 3 weken die we tot nu toe hadden. We hopen dan 2-3 of meer meer maanden weg te blijven al zie ik daar gek genoeg wel tegenop.

Ik heb niet veel gepost maar daarentegen veel gelezen op dit bijzondere forum van bijzondere mensen met een bijzondere caravan. Laughing

Uit diverse topics heb ik nuttige informatie gehaald waarvoor ik de diverse posters nogmaals bedanken wil.

Ik zal de BIOD echt missen, zeker weten.

Het gaat u allen goed en moge uw BIOD in al zijn glorie u veilig begeleiden naar uw favoriete vakantieplekje.
_________________
BIOD 350 TL 1986 per 2 april 2010 voorafgegaan door een SKODA YETI 1.2 DSG Active+
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.