"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Stabif...
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderstel (koppeling, remmen, wielophanging en chassis)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 04 Jun 2008 18:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Zet de breekmoer op de dwarsbout, dat is handiger bij noodreparaties.
Dan is het een kwestie van twee platte kanten aan dat ding slijpen en dan losdraaien.

Vergeet je oplooprem niet!
Terug naar boven
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Wo 04 Jun 2008 19:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Zet de breekmoer op de dwarsbout, dat is handiger bij noodreparaties.
Dan is het een kwestie van twee platte kanten aan dat ding slijpen en dan losdraaien.

Peter, bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb nu de afbreekmoer op de horizontale bout zitten, dat is wat je bedoelt? Maar moet niet de kop van de bout in de moer en niet de afbreekmoer zelf?

Peter schreef:

Vergeet je oplooprem niet!


Oei, hoe bedoel je? Rolling Eyes Ik heb er goed opgelet dat binnenin de holle disselstang de bout door het oog van de oplooprem is gegaan....
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Do 05 Jun 2008 18:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Frank Selen schreef:
Oei, hoe bedoel je? Rolling Eyes Ik heb er goed opgelet dat binnenin de holle disselstang de bout door het oog van de oplooprem is gegaan....


Peter!?!?

Verder nog een vraagje. Op de laatste foto zie je twee asjes dwars door de S4 steken. Een van deze asjes zit vast, maar de andere zou je er gewoon uit kunnen duwen. Dit zal toch niet de bedoeling zijn?
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 05 Jun 2008 20:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je de kop van de bout in de bus gaat steken, kun je daar geen sleutel meer opzetten om de kop te behoeden voor meedraaien.
Het asje van het handvat is bij mij een beetje lossig, maar zit toch wel goed vast in het handvat.
Terug naar boven
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 05 Jun 2008 20:22    Onderwerp: Reageren met citaat

In het "huis" zitten op de as van het handvat aan weerszijden borgringetjes.
Die dingen kun je meestal het beste plaatsen met een spreidtangetje, maar met veel oefenen kun je het ook wel zonder....

Gedenk in dat geval wel de mooie spreuken van de bond tegen het vloeken en neem wat extra ringetjes... Wink))
Terug naar boven
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Do 05 Jun 2008 21:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Oke.
Maar met de oplooprem heb ik 't goed gedaan?

Als de kop niet in de bus zit kan iedereen de bout toch zo losdraaien...?
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 05 Jun 2008 23:07    Onderwerp: Reageren met citaat

De oplooprem loopt uit in een stang, met daaraan een dwars pijpje. Door dat pijpje moet de achterste bout gestoken worden.

Volgens de werktekening/stuklijst van het ding moet er een volgring achter de kop, dan de bout door de koppeling dan weer een volgring over de bout, daarna de bus er op en dan komt daarin de breekmoer.
Eenmaal afgebroken, moet het bouteinde geklonken worden:
Zet de kop van een moker tegen de boutkop en bewerk het uiteinde van de bout met een flinke hamer. De bout wordt op die plek nu dikker en zal er voor zorgen, dat de breekmoer gaat meedraaien, zodra er een sleutel op de de boutkop gezet wordt.

De volgende moet maar even hierheen komen, ik maak het sneller dan dat ik het uitleg... Wink
Terug naar boven
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 05 Jun 2008 23:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij de weg: Zet voor de definitieve plaatsing de slotcylinder nog even goed vast.
Ik vergat het bij de mijne en nu heb ik af en toe moeite met het plaatsen van de sleutel. Embarassed Laughing
Terug naar boven
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Di 10 Jun 2008 22:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Bij de weg: Zet voor de definitieve plaatsing de slotcylinder nog even goed vast.
Ik vergat het bij de mijne en nu heb ik af en toe moeite met het plaatsen van de sleutel. Embarassed Laughing


Indien de handel omhoog is kun je er toch nog bij?

Bij de snelweg: Die handel is toch wel sterk genoeg om (soms) 80 kg. of zo te tillen? Zit er nog staal in verwerkt?
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 10 Jun 2008 22:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Nee, de schroef moet vanaf de onderkant worden aangebracht.
Ik til nooit aan de handel, maar onder de kop. Heb een keer een alkoding zien afbreken en de eigenaar kreeg bijna het steunvoetje op zijn poten!
Terug naar boven
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Di 10 Jun 2008 22:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Ik til nooit aan de handel, maar onder de kop.


Kijk dat doe ik dus ook spontaan, maar die handel moet het toch kunnen hebben?
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Di 10 Jun 2008 22:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
In het "huis" zitten op de as van het handvat aan weerszijden borgringetjes.
Die dingen kun je meestal het beste plaatsen met een spreidtangetje, maar met veel oefenen kun je het ook wel zonder....

Gedenk in dat geval wel de mooie spreuken van de bond tegen het vloeken en neem wat extra ringetjes... Wink))


Borgringetjes gekocht en de spreuken van de bond doorgenomen, maar het was allemaal niet nodig. Dit asje (dus andere dan asje van handvat) wordt niet gefixeerd door borgringetjes. In het busje waar het asje doorheen gaat zit een klein schroefje met inbus. Dit aangedraaid en asje zat vast!
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Ma 16 Jun 2008 20:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo is het verhaaltje geworden. Graag opmerkingen!
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 16 Jun 2008 20:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Getverderrie Frank, wat heb je dat verhaaltje eng precies gemaakt!
toppie toppie toppie
Toch mis ik wel de aanwijzing om de slotcylinder vooraf even vast te zetten, omdat die bout na montage van de stab niet meer bereikbaar is.

En dat blauwe frontplaatje? Ik mis het niet, want ik vind die grote moer een veel mooier gezicht.. Wink

Maar verder: niets op aan te merken, keurig verhaaltje!
Terug naar boven
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Ma 16 Jun 2008 20:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Toch mis ik wel de aanwijzing om de slotcylinder vooraf even vast te zetten, omdat die bout na montage van de stab niet meer bereikbaar is.


Ik heb het toegevoegd. Zit dat dan niet goed vast indien de S4 uit de werkplaats komt?

En ik zou nog graag willen weten of je dat ding nu aan de handel kunt optillen??
Rolling Eyes
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75


Laatst aangepast door Frank Selen op Ma 16 Jun 2008 21:37; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderstel (koppeling, remmen, wielophanging en chassis) Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.