"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Lekkage

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Leen



Geregistreerd op: 05 Feb 2006
Berichten: 134
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Di 11 Sep 2007 21:52    Onderwerp: Lekkage Reageren met citaat

Onlangs heb ik lekkage geconstateerd rechts achter, d.w.z. er stond water in het gootje onder en de onderrand van het isolatieschuim was nat. Na verwijdering van de achterbumper bleek het koofje in de achterwand (dat bedoeld is om plaats te geven voor het koofje in de bumper t.b.v. het achterlicht) te zijn gescheurd. Met wat glasmatjes en epoxyhars e.e.a. weer aan elkaar gebakken. Overigens bleek verder ook dat het koofje zo poreus was als het bekende mandje. Kwestie van te zuinig gebruik van hars. Beide koofjes (rechts en links) alsnog behandeld met hars.
Echter daarmee was de lekkage niet over, wel minder. We boeken dus vooruitgang. Onder het motto 'baadt het niet, het schaadt ook niet', vervolgens de onderste (en later de middelste) sierstrip opnieuw gemonteerd met o.m. gebruikmaking van lekkagekit van Bison.

Maar helaas het blijft lekken! Ik zie nu nog als mogelijke 'waterbronnen': keukenraam, licht opzij van deur en de glijstrip voor de luifel, waarbij ik de meeste kans geef aan de glijstrip. Hier wordt nogal wat kracht op uitgeoefend met het afspannen van de luifel.
Vraag 1: heeft iemand ervaring met lekkage via de bevestigingspunten (popnagels) van de glijstrip?

Bij het zoeken naar mogelijke oorzaken van waterlekkage viel het mij op dat er water kwam uit een klein 'scheurtje' in de lak -ik weet niet hoe ik het anders moet uitdrukken- bij de aansluiting van de deurkozijnpost op de caravanwand. Dat scheurtje zit ongeveer op halve hoogte van het kozijn. Binnen zie ik onder de kozijnpost geen lekkage. Het lijkt wel of het water zit opgesloten tussen kozijn en wand. Voor zo ver ik kan zien steekt de wand in het holle kozijn.
Vraag 2: weet iemand hoe de constructie is van wand - kozijnverbinding. Daarbij blijft dan nog de vragen hoe dat water daar kan komen en ook of het inwendige houten kozijn kan worden aangetast.

Goede raad van ervaringsdeskundigen is zeer welkom
_________________
Vr. gr. Leen
Biod 400TL 1992 achter Skoda Oct. 1.6 Automaat (2011)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.