"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verwijderen badkamer BIOD BB 350 TL

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Michiel



Geregistreerd op: 05 Mei 2006
Berichten: 20
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr 26 Okt 2007 11:42    Onderwerp: Verwijderen badkamer BIOD BB 350 TL Reageren met citaat

Ik wil in mijn Bruine Band 350 TL het tussenschot tussen de keuken en de badkamer verwijderen (en t.z.t waarschijnlijk de keuken uitbreiden).

[Flauwe kul dat hokje waarin je je K. niet kan keren. Ik heb niet op 30 cm van elkaar twee wasbakjes nodig. Kan mijn tanden wel in de goodsteen poetsen]

Heeft iemand enig ide welke problemen ik hierbij kan tegenkomen? Uiteraard moeten de elektra draden (12 + 220 V) worden aangepast. No big problem, verwacht ik.

Hoe zit het bovenkastje in de keuken bevestigd? Kans dat dit kastje (half) naar beneden dondert als ik dat schot verwijder?

Andere tips?
_________________
-- Michiel de Vries (+ Liesbeth Wortman)

(BB 350TL 1983 + Suzuki Baleno Estate 1.8 )
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 26 Okt 2007 14:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, ik heb een andere tip. Hoewel je die waarschijnlijk niet wilt hebben Wink
Haal de was/toiletruimte niet weg Exclamation
Ik heb jarenlang gedacht dat zo'n ruimte verloren ruimte is. Maar daar ben ik helemaal van terug gekomen.
Je gaat dat pas echt goed merken als je op terreinen komt met slechte of geen voorzieningen.
R. (mijn medereiziger) trekt zich graag oa voor het naar bed gaan een half uurtje terug in die ruimte. Wat ze allemaal uitspookt, weet ik niet Wink En ik wil het ook niet weten. Als we die ruimte niet zouden hebben op dat tijdstip, zou ik een ommetje moeten gaan maken.
Ik heb in de loop der tijd ook een ontzettende hekel gekregen aan publieke was/toiletgelegenheden. Al dat geruft, gesteun, geruk aan de deur, gestank, viezigheid, ... , ik hoef het niet meer. Daar hebben we een portapotti voor die gaarne eens in de 3 à 4 dagen leeg.
Het tappen van water doen we in de wasruimte, dan kan de afdekplaat van de gootsteen de meeste tijd omlaag blijven, dat geeft weer meer aflegruimte Smile
Ik stop, hoewel ik nog wel even door kan gaan met mijn pleidooi voor de was/toiletruimte.
Nog een tip: als je de ruimte toch laat bestaan, maak dan een opening naar de vloer van de hangkast. De portapotti past achter de kachel en houdt de vloer van de was/toiletruimte leeg Smile
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Michiel



Geregistreerd op: 05 Mei 2006
Berichten: 20
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr 26 Okt 2007 22:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex M schreef:
Ja, ik heb een andere tip. Hoewel je die waarschijnlijk niet wilt hebben Wink
Haal de was/toiletruimte niet weg Exclamation

Ieder zijn meug. Ik begrijp je opmerking, maar ik laat het er toch maar bij. Ik heb er geloof ik wel lang genoeg over gedacht. Details over toiletgebruik en zo houd ik graag off line. Rest enkel dat ik toch elke avond een blokje om moet met de hond. Weer of geen weer.
Overigens heb ik de deur naar dat toilethok er al zo'n jaar geleden, ongeveer een week na aanschaf van de caravan er uit gesloopt. Wij hebben het hok ook nodig voor de hondenmand [een hondenhok dus Wink ]. En hoe doen mensen met een Bruine Band 300 dat dan?

Citaat:
Je gaat dat pas echt goed merken als je op terreinen komt met slechte of geen voorzieningen.

Ik ben NTKC-er en ex-NJN-er. Dat kan je genoeg zeggen. [Zijn een beetje je-weet-wel]

Citaat:
Ik stop, hoewel ik nog wel even door kan gaan met mijn pleidooi voor de was/toiletruimte.

Altijd leuk, maar beter voor de BIOD babbel Wink

Citaat:
Nog een tip: als je de ruimte toch laat bestaan, maak dan een opening naar de vloer van de hangkast. De portapotti past achter de kachel

Prima tip. Zal ik naar kijken.
_________________
-- Michiel de Vries (+ Liesbeth Wortman)

(BB 350TL 1983 + Suzuki Baleno Estate 1.8 )
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Za 27 Okt 2007 07:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Michiel schreef:
Ik ben NTKC-er en ex-NJN-er. Dat kan je genoeg zeggen. [Zijn een beetje je-weet-wel]

Voor NJN heb ik gegoegeld: Nederlandse Jeugdbond voor Natuurstudie.

Ik ben padvinder geweest. Wink
Wij hebben 20 jaar in een Extase zonder accessoires en zonder 220V gekampeerd, een "tent op wielen". Smile
Wat je niet hebt, mis je niet. Maar op het moment dat je dat beseft, heb je een probleem ("Ook luxe problemen zijn problemen.")
Daarom leg ik (puttend uit eigen ervaring) mijn ei altijd als reactie op de plannen die jij hebt.
Maar, ieder zijn meug. jazeker jazeker jazeker
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Michiel



Geregistreerd op: 05 Mei 2006
Berichten: 20
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za 27 Okt 2007 09:02    Onderwerp: Reageren met citaat

NJN geleuter voortgezet op Forum BIOD-babbel Onderwerp NJN, etc.

Ter zake. Ik schreef:
Hoe zit het bovenkastje in de keuken bevestigd? Kans dat dit kastje (half) naar beneden dondert als ik dat schot verwijder?

Iemand hier ervaring mee? [Johan?]
_________________
-- Michiel de Vries (+ Liesbeth Wortman)

(BB 350TL 1983 + Suzuki Baleno Estate 1.8 )
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Michiel



Geregistreerd op: 05 Mei 2006
Berichten: 20
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za 27 Okt 2007 10:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik schreef:
Ter zake. Hoe zit het bovenkastje in de keuken bevestigd? Kans dat dit kastje (half) naar beneden dondert als ik dat schot verwijder?
Dit is inderdaad het geval.
Teake schreef:
me in een privé bericht: het halve kastje boven de keuken hangt [in een 400 TD] inderdaad voor een groot deel aan de tussenwand, dat zal bij een bruine band niet anders zijn dan bij de driekleur.
Dat wilde ik graag weten.
Teake schreef:
Je moet je natuurlijk ook wel afvragen of zo'n half kastje mooi is.
Ik heb het halve kastje eruit gehaald en daarvoor in de plaats heb ik twee nieuwe bovenkastjes gemaakt, één over de gehele breedte, zoals bij jou aan de achterzijde en één tussenkastje van de staande kast tot het andere nieuwe bovenkastje.
Ja, ik denk dat het bij ons ook wel iets dergelijks zal worden.
_________________
-- Michiel de Vries (+ Liesbeth Wortman)

(BB 350TL 1983 + Suzuki Baleno Estate 1.8 )
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.