"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Bevestiging bovenkastjes BIOD BB 350 TL

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Michiel



Geregistreerd op: 05 Mei 2006
Berichten: 20
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr 26 Okt 2007 11:52    Onderwerp: Bevestiging bovenkastjes BIOD BB 350 TL Reageren met citaat

Kan iemand mij vertellen hoe de bovenkastjes in een BIOD Bruine Band 350 TL bevestigd zijn?

Ik krijg de indruk dat dit met kleine klosjes hout (zo'n 7,5 X 2 X 2 cm) is gebeurd. Ik kan die klosjes achter de bekleding voelen.

Hoe zitten die klosjes aan de romp vast? Gelijmd? Welke lijm is het beste?

Iemand ervaring met de bekleding van de Bruine Banders? Hoe haal ik die los?
_________________
-- Michiel de Vries (+ Liesbeth Wortman)

(BB 350TL 1983 + Suzuki Baleno Estate 1.8 )
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 26 Okt 2007 13:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Kijk eens op de stek in de rubriek 'Project van ..' naar de inspanningen van Teake de Jong. Neem eventueel direct contact met hem op. Zie http://biod.info/phpBB2/profile.php?mode=viewprofile&u=225
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Johan de Jong



Geregistreerd op: 29 Nov 2004
Berichten: 125
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Za 27 Okt 2007 00:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik had het project van Taeke nog niet eerder gezien , maar dat is grote klasse.Aan mijn Biods heb ik veel geklust en ook fundamenteel verandert en laten veranderen door de Biod werkplaats, maar hier was ook een vakman aan het werk, chapeau.
Michiel, zoals uit alle info op dit forum blijkt, kun je er van uitgaan, dat in de kale body van een Biod alles wat er wordt ingebouwd ,aan blokjes, balkjes etc die aan de wand zijn gelijmd, wordt geschroefd. Een Biod is dus met een schroevendraaier leeg te halen.
En ik onderstreep het advies van Lex, creëer een plaats voor de kleinste, lees, lage porta potti, past als onderschuif in een bed/zitkast. Ik schat dat je wat jonger bent dan Lex en mij, maar ik verzeker je , het plezier daarvan komt met de jaren!
Johan
_________________
Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Michiel



Geregistreerd op: 05 Mei 2006
Berichten: 20
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za 27 Okt 2007 01:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Johan de Jong schreef:
project van Taeke dat is grote klasse.

Inderdaad!

Citaat:
in de kale body van een Biod alles wat er wordt ingebouwd ,aan blokjes, balkjes etc die aan de wand zijn gelijmd, wordt geschroefd.

Zo'n vermoeden had ik inderdaad ook al. Met wat voor lijm kan je die bevestigen? E.o.a. speciale lijm voor polyester? Of gewoon montagekit? Sterk genoeg? Zitten er misschien ok schroeven achter de strips aan de buitenkant, door de body heen?

Citaat:
Een Biod is dus met een schroevendraaier leeg te halen.

Daar houd ik van!

Citaat:
age porta potti, past als onderschuif in een bed/zitkast.

Ik zal er nog eens naar kijken. Hij kan ook in het kastje dat op de plaats van de wasbak komt.

Citaat:
Ik schat dat je wat jonger bent dan Lex en mij, maar ik verzeker je , het plezier daarvan komt met de jaren!

I am flattered. Ik zal je niet wijzer maken. [maar goede kans dat je het mis hebt Wink ]. Wij hebben nu de portapottie al nachtelijks nodig!

Goede kans dat ik nog eens kontakt met je op neem voor advies. Hopelijk kan ik t.z.t. een verslag van mijn werk uitbrengen op dit forum. Ik weet nu al zeker dat het niet zo mooi wordt als Taeke's. O.a. heb ik geen werkplaats; het moet gewoon voor de deur op straat.
_________________
-- Michiel de Vries (+ Liesbeth Wortman)

(BB 350TL 1983 + Suzuki Baleno Estate 1.8 )
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Za 27 Okt 2007 20:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Michiel schreef:
Met wat voor lijm kan je die bevestigen? E.o.a. speciale lijm voor polyester?


Blokjes en plankjes zijn aan de wand "gepolyesterd". Maw met polyestermatjes en polyesterlijm vast gekwast. Kun je in de automaterialenzaak kopen.

Hier zie je een plankje bovenaan iets links van het midden op deze manier bevestigd:


_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.