"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Zomaar een verhaaltje
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
benno coopman



Geregistreerd op: 09 Feb 2007
Berichten: 238
Woonplaats: ENSCHEDE

BerichtGeplaatst: Do 13 Dec 2007 18:13    Onderwerp: Zomaar een verhaaltje Reageren met citaat

Wat ik zo mooi vind van een BIOD is dat je ze herkent.
Mijn 400TD Nuance heb ik aangeschaft in 2000. Mijn eerste caravan en dan gelijk zo'n klasbakje uit het Twentse land, waarvan je weet dat je nooit meer een andere wilt. In het voorjaar hadden we een (nieuwe)Adria gehuurd om te onderzoeken of we het caravannen wel leuk zouden vinden. Los van de kwaliteit van de Adria vonden we het een heerlijke en betaalbare vakantie. Nadat we hem teruggebracht hadden met een A4-tje aan technische gebreken gingen we gericht op zoek naar een eenmalige aanschaf. Vrienden en kennissen hadden ons geleerd hoe het niet moest. Meestal waren ze na 5 jaar aan de derde kar toe. Dus al die jaren weinig plezier gehad en veel geld kwijt ! Het moest een BIOD worden !
A thing of beauty is a joy for ever. Een collega van mij was echter al 3 jaar op zoek naar zo'n ding met een treinzit, werd al wanhopig en dreigde zich tevreden te stellen met een Deadleffs. Lopen wij er tegen aan in Denekamp. Een Nuance! Niet bruin! Niet Duits! We worden in Nederland geterroriseerd met de smaak van onze beste oosterburen. Thuis hebben wij toch ook niet zo'n "rustikal" interieur? Gelukkig zat er geen antislingerkoppeling op, zodat ik op tijd aanvoel wanneer het kritisch wordt bij hogere snelheden.
Voorjaar 2001 bijna 8 weken naar Toscane en Frankrijk. Op een camping bij Florence staat nog een driekleur. Praatje maken, leuke mensen met leuke vrienden: aan de drank! Nooit vergeet ik Trijnie van een Noordhollandse revue die hele toneelstukken opvoerde. Na o.a. het meer van Trasimeno naar Frankrijk, de Riviera, ja waarom ook niet. Staan we in Sanary sur Mer zie ik weer een BIODje. Praatje maken. Is ie van de bassist van het Cocktail Trio die kortgeleden is overleden. Ze staan daar al enkele jaren met twee andere echtparen, ook muzikanten. Fantastisch! Denk aan Buona Vista Club. Zeer veel plezier gehad. Jaar later naar o.a. Normandië. We komen onderweg op camping de Blekker aan de Vlaamse kust. Direct naast ons op de aangewezen plaats staan Maria en Thieu de Natris uit De Bilt met jawel een BIOD 350. Erudiet, lief en gezellig. Ze zijn op de terugweg van een vakantie in Schotland en vertellen uitvoerig over hun ervaringen. Mooi! Het rijden op de Franse autowegen is een genot, eventjes 130 km per uur geen probleem. Autobussen die me passeren voel ik niet in tegenstelling tot mijn voorheen gehuurde Adria. Wat een verschil! Het jaar erop sta ik af te wassen op camping Roma Flash aan het meer van Bracciano bij Rome. Hoor een bekende stem en iets over hydrolische pootjes. Het was Thieu weer! In België had hij mij laten zien hoe hij met een afstandbediening zijn pootjes kon bedienen, vandaar. Met zijn vieren aan de Limoncello(?). Rapport !!! Zij gaan verder naar het zuiden en wij noordelijk naar het meer van Bolsano. 's Avonds op mijn fietsje over de camping rijdend zie ik weer een BIOD. Krijg nou wat. Zij zijn het weer. Hele verhalen over Amalfi kust, bijeneters enz.Thuis lees ik niet helemaal tot mijn verbazing hun verhaal in de KCK.
Later blijkt dat het lezersverhaal van Maria elk jaar (!) geplaatst wordt in dat blad.
De voorlaatste zomer staan we na de Ardeche en de Camarque op camping Mas Nou aan de Golf van Rosas in Sp. Zie ik in de verte bij de receptie een BIOD staan. Maria en Thieu ! Kus kus. Hun verhaal dit jaar weer in de KCK.
In september jl. staan we in Mecklenburg-Vorpommern. Achterop de camping staat moerderziel alleen (geen stroom) een 350tje. Praatje maken. Aparte leu maar heel leuk.
We gaan naar het eiland Rügen. Tuut tuut daar zijn ze weer. Heel veel plezier met deze gekke briljante architect uit Hilversum.
Nu kom ik weer terug op mijn eerste zin van dit verhaal.
Zou ik met een Hobby ook zulke leuke ontmoetingen hebben gehad?

Vriendelijk gegroet vrienden,

Benno.
_________________
BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion.


Laatst aangepast door benno coopman op Do 24 Jan 2008 22:44; in totaal 5 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 13 Dec 2007 18:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Nu kom ik weer terug op mijn eerste zin van dit verhaal.
Zou ik met een Hobby ook zulke leuke ontmoetingen hebben gehad?


Dat niet, je zou er ook geen tijd voor hebben gehad: Je moet een gereedschappelijke hobby hebben om een Hobby te kunnen houden!

Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Do 13 Dec 2007 21:13    Onderwerp: Reageren met citaat

En in een Deadleffs heb je tijd over. rotfl rotfl rotfl rotfl rotfl
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
benno coopman



Geregistreerd op: 09 Feb 2007
Berichten: 238
Woonplaats: ENSCHEDE

BerichtGeplaatst: Do 13 Dec 2007 21:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor jullie reactie was ik het meest bevreest vanwege Dhtlffs en Stabifix.

Ben zeer aangenaam verrast door de overdaad aan humor.

Benno
_________________
BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 14 Dec 2007 01:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Bevreesd?
Vertel! Wink
Terug naar boven
benno coopman



Geregistreerd op: 09 Feb 2007
Berichten: 238
Woonplaats: ENSCHEDE

BerichtGeplaatst: Za 15 Dec 2007 22:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Je moet een Stabifix op je BIOD schroeven lees ik steeds op deze site.
Ik ben het daarmee niet altijd eens en verwachtte van jou daarom als eerste een snijdend commentaar.

En Deadleffs lijkt me duidelijk.

Ik durf even niet meer te schrijven want mijn woordenboek is zoek.


Benno.
_________________
BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion.


Laatst aangepast door benno coopman op Za 29 Dec 2007 18:32; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Za 15 Dec 2007 23:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
En Deadleffs lijkt me duidelijk.

Benno,
Met "Zomaar een verhaaltje" preek je wel erg voor eigen parochie. Smile
En je woordenboek? Daar zit je op. Sad
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
cerbere



Geregistreerd op: 28 Sep 2005
Berichten: 634
Woonplaats: Rijswijk z-h

BerichtGeplaatst: Zo 16 Dec 2007 00:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Dan kom je aardig wat tegen Very Happy
Wij gaan vaak op vakantie maar zien nooit een Biod Crying or Very sad
_________________
Groetjes Bianca en Roy

2005-2007 Biod 300 1982 (is verkocht!)
2006-2013 Biod 400T 1987 (is verkocht!)
2008-2015 MKP Petit (is verkocht!)
2013-???? Biod 420 TD 2000
+ Citroen grand C4 picasso blue Hdi 120 A6 2017
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 16 Dec 2007 01:35    Onderwerp: Reageren met citaat

benno coopman schreef:
Je moet een Stabifix op je BIOD schroeven lees ik steeds op deze site.
Ik ben het daarmee niet eens en verwachtte van jou daarom als eerste een snijdend commentaar.

En Deadleffs lijkt me duidelijk.

Ik durf even niet meer te schrijven want mijn woordenboek is zoek.


Benno.


Je MAG... etc...
En als je dan wil kiezen, wil ik graag de Stabifix op nr 1 hebben... Wink
Ik heb daarvoor valide redenen, maar wil die niet dwingend opleggen! Wink
Terug naar boven
benno coopman



Geregistreerd op: 09 Feb 2007
Berichten: 238
Woonplaats: ENSCHEDE

BerichtGeplaatst: Zo 16 Dec 2007 18:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Met "Zomaar een verhaaltje" preek je wel erg voor eigen parochie. :)

Het was helemaal niet mijn bedoeling een preek te houden ook al zit ik hier naar ik meen wel in mijn eigen parochie.
Misschien had de aanhef beter kunnen luiden: "Leuke kampeer ervaringen met BIOD-fans" of zoiets. Wat ik bedoel te zeggen Joop, is dat als je een BIOD op de camping ziet staan en je zegt tegen de bewoner: "ik heb ook zo'n ding" de kans groot is op een leuk gesprek. Kom je later op een andere plek diezelfde mensen tegen, dan verdiept zich dat soms. Heb ik een Hobby en zeg hetzelfde, dan word ik niet voor vol aangezien. Wat ook gebeurt is dat je ontzettend leuke buren treft op camping 1 die twee weken later samen met jou op camping 3 staan. Daar kom je niet achter want hun Knaus staat incognito tussen zijn broertjes.
Het gaat dus niet over goed of slecht doch alleen over herkenning en de gevolgen daarvan.

Prettige Kerstdagen !

Benno.
_________________
BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
benno coopman



Geregistreerd op: 09 Feb 2007
Berichten: 238
Woonplaats: ENSCHEDE

BerichtGeplaatst: Zo 16 Dec 2007 18:43    Onderwerp: Reageren met citaat

[quote="cerbere"]Dan kom je aardig wat tegen :D
Wij gaan vaak op vakantie maar zien nooit een Biod :cry:[/quote]

Maar het gebeurt ons ook dat we er in een 8 weken durende trektocht geen een tegenkomen hoor.
Dit voorjaar in Kroatie geweest.
Istrië, eiland Krk, eiland Rab, nada noppes.
Italie: Grado, Gardameer, idem dito en evenmin op de terugreis in Oostenrijk en Duitsland.
Waarover ik schreef is de oogst over 6 jaar, waarbij ik aanteken dat ik ze niet allemaal heb vermeld. Doe ik dat wel, dan komen er een stuk of drie bij.

Prettige Kerstdagen.

Benno.
_________________
BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
tent-mens



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 155
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Wo 19 Dec 2007 20:03    Onderwerp: zo maar een verhaaltje? nee echt waar Reageren met citaat

Sinds 1 september 2007 eigenaar van een driekleur 350. Als importtukker flink nagedacht over "welke caravan, als....." Van collega x wist ik dat tie naar het biod weekend zou gaan en zocht hen donderdagavond 30 augustus ff op. De 350 driekleur stond al gepakt klaar voor SopG. Jeroen had nog een bruine band staan, die de volgende dag van Marktplaats was verdwenen. Bleef over de bruine band in Nijmegen of de driekleur in Volendam. Het werd de laatste. Binnen het kringetje waarin ik gewerkt heb blijkt nu dat een meer dan normale kans bestaat dat ze in biodjes vakantie vieren. JenS-WenA-HenN-TenT; mogelijk nog wel een aantal. Dat heb je zo dicht op de geboorteplaats van Biod. Zelf nog maar de ervaring tijdens proefkamp ben ik benieuwd hoe het zal vergaan als eerder omschreven: komen we mekaar vaker tegen en waar? (uitgezonderd de Biod weekends)

Hierbij alle goeds toegewenst voor 2008 420
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
benno coopman



Geregistreerd op: 09 Feb 2007
Berichten: 238
Woonplaats: ENSCHEDE

BerichtGeplaatst: Do 20 Dec 2007 16:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Voortent-mens.

Als je niet meer afhankelijk bent van van wat-dan-ook ga je natuurlijk niet in het hoogzeisoen op vakantie.
Half mei of iets eerder vertrekken wij steevast naar het zuiden van Europa. Leidraad voor de keuze van campings is het Camping Cheque boekje, de jaatste jaren aangevuld met het ACSI aanbod. Meestal zeer goede campings, maar net zo belangrijk is dat er volk staat; jullie misschien wel komend seizoen.
Eenzaam en alleen op een (bijna) lege camping is niets voor ons.
Begin juli zijn we dan weer thuis waar ons een lekker warme zomer wacht. (Zoals je weet valt dat soms tegen).
De laatste week van augustus is het dan weer wegwezen voor een week of 4. Jammer is dat het BIOD weekeinde in die periode valt. Daar zijn we tot nu toe 4 keer geweest. Een aanrader! 
Als je het mij vraagt kies ik voor die bijeenkomst het derde weekend van september. Mooie afsluiting!!

Gefeliciteerd met je mooie 350 en good goan.

Geluk in'' tuk in 't neeje joar.

Benno.

PS.  Hengelo IS de geboorteplaats van BIOD.
_________________
BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Markparket



Geregistreerd op: 22 Dec 2007
Berichten: 144
Woonplaats: Meppel

BerichtGeplaatst: Wo 23 Jan 2008 22:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Ha die Benno!

Ik spit het forum weer eens een beetje door en lees je ervaring met de BIOD...

Geweldig verhaal Exclamation Exclamation

Vooral dat over die deadleffs, hahahaha!

Ik heb ooit (jaren 80) een Adria gehad, maar dan was je inderdaad een van de velen Wink

Ik ben benieuwd of ik ook nog andere BIOD mensen (al dan niet met tent Laughing ) tegenkom....

Van de zomer staat Zweden op het prgramma, maar eerst een keer naar Duitsland (dit i.v.m. mijn andere hobby)
_________________
Driekleur 400 TL 1989 + Mercedes-Benz 230GE aut. 1986 of Mercedes-Benz 200 aut. 1981, Daarnaast 2011 Peugeot 107, 1990 Citroën 2CV6, 1985 Peugeot 205 GRD en 1970 Mercedes-Benz W114 Bähr Cabriolet

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
benno coopman



Geregistreerd op: 09 Feb 2007
Berichten: 238
Woonplaats: ENSCHEDE

BerichtGeplaatst: Do 24 Jan 2008 18:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt Mark,

Het is fijn te lezen dat er tenminste één BIOD broeder is die mijn verhaaltje leuk vindt.

Krijg een warm gevoel van binnen.


Benno.
_________________
BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.