Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
gboer
Geregistreerd op: 21 Mrt 2012 Berichten: 9
|
Geplaatst: Zo 08 Sep 2013 20:21 Onderwerp: stop |
|
|
stop
Laatst aangepast door gboer op Do 27 Nov 2014 19:18; in totaal 5 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
MarkvG
Geregistreerd op: 19 Sep 2013 Berichten: 14 Woonplaats: Zwolle
|
Geplaatst: Wo 02 Okt 2013 19:11 Onderwerp: |
|
|
Hallo Gerrit,
Onze Biod is ook chassisloos.
Groet Mark |
|
Terug naar boven |
|
|
gboer
Geregistreerd op: 21 Mrt 2012 Berichten: 9
|
Geplaatst: Wo 02 Okt 2013 21:23 Onderwerp: stop |
|
|
stop
Laatst aangepast door gboer op Do 27 Nov 2014 19:13; in totaal 2 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
MarkvG
Geregistreerd op: 19 Sep 2013 Berichten: 14 Woonplaats: Zwolle
|
Geplaatst: Wo 02 Okt 2013 23:34 Onderwerp: |
|
|
Gerrit,
Is de grijze motorvan van jou?
Die heeft toch ook in de KCK gestaan?
Dat is de caravan die wij bezichtigd hebben terwijl deze nog in aanbouw was.
Maar om op je vraag terug te komen, ja onze caravan staat ook redelijk hoog op de wielen,waardoor deze wat voorover hangt.
zie de foto's op de " even voorstellen pagina"
http://biod.info/phpBB2/viewtopic.php?t=2027
Nu heb ik ook een vrij lage auto, ik heb er echter met rijden geen last van.
De omnistore opstap is echter wel vrij hoog.
Nadeel voor de motorvan is natuurlijk wel dat deze een vrij groot laadvermogen heeft, in ons geval 500 kg. Hier wordt de vering wel op aangepast.
Volgens mij zit er een Westfalia " onderstel" onder.
Ik heb geen idee of het bestaat maar ik had wel zoiets van als ik nieuwe banden voor de caravan nodig heb ga ik eens informeren naar banden met een lagere wang.
Dit zie je ook regelmatig bij tandemas aanhangers, scheelt toch weer een paar centimeter
Groet Mark |
|
Terug naar boven |
|
|
gboer
Geregistreerd op: 21 Mrt 2012 Berichten: 9
|
Geplaatst: Do 03 Okt 2013 18:13 Onderwerp: stop |
|
|
stop
Laatst aangepast door gboer op Do 27 Nov 2014 19:13; in totaal 2 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
MarkvG
Geregistreerd op: 19 Sep 2013 Berichten: 14 Woonplaats: Zwolle
|
Geplaatst: Do 03 Okt 2013 21:26 Onderwerp: |
|
|
Gerrit,
Dan hebben we jullie caravan al kunnen bewonderen, weliswaar nog in aanbouw maar al wel vrij ver gevorderd.
Onze Scout is dus de tweede Motorvan.
Wij vervoeren er een Honda CBF1000 in en dat is geen probleem.
De foto van het onderstel heb ik nu even niet beschikbaar. De caravan staat in de stalling dus dat wordt lastig aangezien we op het moment geen kampeerplannen hebben.
Mbt de afwerking zijn er wel een paar puntjes die ik inmiddels wel opgelost heb.
Als voorbeeld bedrading die na elke rit achter de bovenkastjes weg kwam zakken.
De bedrading naar de klep wil ik ook nog een keer wat netter maken, je blijft daar natuurlijk een lus houden omdat de klep moet kunnen scharnieren.
Een gewone stalen slangklem op de waterpomp vond ik ook niet zo handig, alle drinkwater is gechloreerd dus na twee weken al roestig, ik heb deze verwijderd en vervangen voor een stevige tyrip, werkt prima. Dag 2 had ik geen wateropbrengst meer bleek de bedrading iets te strak gelegd te zijn waardoor de schakelaar in de kraan niet meer functioneerde.
Verder moet ik de buitenkant nog een keer goed poetsen omdat er nu nog wel wat plekken te zien zijn.
Onze caravan is verder vrij simpel dus dat ging verder wel goed.
Groet Mark |
|
Terug naar boven |
|
|
gboer
Geregistreerd op: 21 Mrt 2012 Berichten: 9
|
Geplaatst: Vr 04 Okt 2013 21:12 Onderwerp: stop |
|
|
stop
Laatst aangepast door gboer op Do 27 Nov 2014 19:13; in totaal 3 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
MarkvG
Geregistreerd op: 19 Sep 2013 Berichten: 14 Woonplaats: Zwolle
|
Geplaatst: Za 05 Okt 2013 09:25 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de bedrading met een stukje ductape aan de binnenkant van de kast vastgezet, kon er net met de vingertoppen tussenkomen. Tot nu geen last meer gehad.
Huub is met de mogelijkheid van luchtvering gekomen om onze caravan als proef daarvoor te gebruiken dt is uiteindelijk niet gebeurt omdat hij niet zeker was van de rijeigenschappen.
Ik denk dat het voor mij voldoende zou zijn om banden met een lagere wang toe te passen zodat in ieder geval de caravan een beetje horizontaal achter de auto hangt.
Volgend seizoen zal ik een fototje maken.
Groet Mark |
|
Terug naar boven |
|
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Za 05 Okt 2013 10:43 Onderwerp: |
|
|
Als ik me er even mee mag bemoeien....
Persoonlijk vind ik die lagere zijwangen maar niks.
Ik heb natuurlijk geen idee op welke wegen je rijdt, maar wij komen nogal eens op wegen met erg veel kuilen en daar is niet altijd omheen te sturen.
Met een lage wang ben ik dan maar bang dat die kraakt op de rand van het gat.
Ook het voorover liggen van de caravan vind ik juist een voordeel.
Daardoor ligt "de kont" lekker omhoog en dat scheelt heel wat gekras op de klep van een veerboot, bijvoorbeeld.
Vanwege het uiterlijk vertoon is een mooi vlakke combinatie natuurlijk prachtig, maar de ervaring heeft mijn persoonlijke ijdelheid ingehaald...
Staan jullie caravans dan zo ontzettend hoog "op de poten"? |
|
Terug naar boven |
|
|
gboer
Geregistreerd op: 21 Mrt 2012 Berichten: 9
|
Geplaatst: Za 05 Okt 2013 13:10 Onderwerp: stop |
|
|
stop
Laatst aangepast door gboer op Do 27 Nov 2014 19:16; in totaal 3 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
MarkvG
Geregistreerd op: 19 Sep 2013 Berichten: 14 Woonplaats: Zwolle
|
Geplaatst: Za 05 Okt 2013 23:24 Onderwerp: |
|
|
Bij mij dezelfde ervaring als voor Gerrit, achter de auto maakt het mij niet zoveel uit.
Maar de motor inrijden in de aangekoppelde caravan is makkelijker als het wat lager is.
Normaal gesproken trek je toch eerst de caravan van de plek en laad ik daarna de motor in, ik koppel hem dan niet af.
Voor wat de banden betreft ben ik daar niet zo bang voor, ik heb dat zelfde probleem dan ook met de auto, deze staat ook op banden met een lagere wang.
Groet Mark |
|
Terug naar boven |
|
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Ma 07 Okt 2013 01:18 Onderwerp: |
|
|
Kijk, nou wordt me ineens die draad begrijpelijker! |
|
Terug naar boven |
|
|
RHJ
Geregistreerd op: 28 Mrt 2010 Berichten: 27 Woonplaats: Driebergen-Rijsenburg
|
Geplaatst: Vr 11 Okt 2013 17:35 Onderwerp: |
|
|
Wij hadden de primeur met de allereerste chassisloze BIOD die Huub voor ons bouwde.
Hebben dus ook nogal wat aanloopproblemen gehad.
Maar inmiddels een heerlijke BIOD Cruiser met ons eigen ontworpen en gebouwde interieur, dus met een kwaliteitsniveau dat we helemaal zelf in de hand hadden )
Ook onze BIOD hangt wat voorover maar door de stevige vering van de trekkende auto valt het nog mee.
Ben overigens al bij Huub geweest om op een later moment ook de wat verlaagde wielophanging erop te willen.
_________________ BIOD Cruiser Composiet Chassis
Eigen Ontwerp & Bouw Interieur |
|
Terug naar boven |
|
|
MarkvG
Geregistreerd op: 19 Sep 2013 Berichten: 14 Woonplaats: Zwolle
|
Geplaatst: Vr 11 Okt 2013 19:13 Onderwerp: |
|
|
Mooie Biod, ik denk ook dat een deel van het voor overhangen van de caravan veroorzaakt wordt doordat de koppeling op het composiet chassis is gemonteerd.
Als je de koppeling denkbeeldig in lijn zet met het chassis heb je al een heel ander effect.
Je kunt dit op de foto van RHJ goed zien.
Groet Mark |
|
Terug naar boven |
|
|
RHJ
Geregistreerd op: 28 Mrt 2010 Berichten: 27 Woonplaats: Driebergen-Rijsenburg
|
Geplaatst: Za 12 Okt 2013 13:55 Onderwerp: |
|
|
Klopt inderdaad dat de caravan wat naar voren hangt doordat de koppeling nu OP de composiet dissel gemonteerd is i.p.v. in het verlengde daarvan.
Moet echter met de iets verlaagde wielophanging op te vangen zijn want nu staan de chassisloze BIOD ook wel wat "hoog op de poten" en kan nog wel wat in de wielkast zakken.
Ik heb overigens ook overwogen om wat lagere sectie banden als oplossing te monteren maar ben daar terughoudend in omdat ook een belangrijk deel van de 'vering' uit de bandhoogte komt bij een caravan.
Ik heb even de afbeelding in het bericht geplaatst. Je had de url van de mijnalbumpagina ingevoegd en niet de url van de afbeelding. Frank
Rob _________________ BIOD Cruiser Composiet Chassis
Eigen Ontwerp & Bouw Interieur |
|
Terug naar boven |
|
|
|